HNB en bonden sluiten CAVO af Waardering voor commercial 'Lente' Kantine officieel heropend Zoeterwoude Heineken Nederlands Beheer (HNB) en de vakorganisaties zijn het 20 juni eens geworden over een nieuwe collectieve arbeidsovereen komst voor het personeel in de functiegroepen 10 en hoger. Evenals de eerder gesloten CAO (voor de functiegroepen tot en met 7), zal de CAVO een loop tijd hebben van 2 jaar, met ande re woorden tot 1-1-1996.Hetnu bereikte onderhandelingsresul taat voor de CAVO stemt in gro te lijnen overeen met de CAO. De belangrijkste punten zijn: - Inkomen: procent structureel per 1-1-1994 1 procent eenmalig in 1994 l'h procent structureel per 1-1-1995. - Er zal in de contractperiode een begin wordengemaakt met de invoering van een systeem van flexibele arbeidsvoor waarden (CAVO a la carte). - Heineken zal, binnen het totaal afgesproken aantal, een tiental werkervaringsplaatsen scheppen voor langdurig werk lozen met een middelbare of hogere opleiding. Ten aanzien van deeltijdwerk is afgesproken, dat Heineken zal nagaan welke functies hier voor in aanmerking komen en welk beleid hierin onder steunend zal zijn. Bovendien is overeengekomen dat een belangstellingsregistratie zal plaatsvinden. De huidige Overbruggingsre geling, inclusief de verlaging van de minimumleeftijd waar op men gebruik mag maken van deze regeling van 62 naar 60 jaar, blijft van kracht tot 1 januari 1998. Dan zal een andere flexibele uittredingsre geling gelden. Partijen nemen de inspanningsverplichting op zich om hierover voor 1 janu ari 1995 met elkaar tot afspra ken te komen. Zoals gebruikelijk moeten de vakbonden dit resultaat eerst voorleggen aan hun leden, voor dat ze de overeenkomst kunnen tekenen. De Heineken-leden van de grootste onderhande lingspartner, de Vakorganisatie voor Middelbaar en Hoger Per soneel (VMHP), gingen 28 juni akkoord tijdens een ledenver gadering in Utrecht. Het ant woord van de leden van de ande re bonden was bij het ter perse gaan van dit blad nog niet bekend. Zoeterwoude De Heineken commercial 'Lente' heeft een positieve waardering gekregen. In een onlangs voor het mar- ketingvakblad Nieuwstribune gehouden onderzoek onder huisvrouwen, bereikte 'Lente' een vierde plaats in de catego rie 'Leuk'. Heineken was daar mee de enige drankenproducent in deze top 10. De eerste plaats was voor de goudvis-commer cial van Gamma. De andere categoriëen van het onderzoek waren overigens 'Vervelend' en 'Onbegrijpelijk'. Daarin kwam geen van onze televisiereclames voor. De populariteit van de eerste van vier commercials van de nieuwe Heineken-campagne was al eerder bekend bij ons bureau Consumentenservice. Daar zijn sinds de eerste uit zending in maart diverse tele foontjes binnengekomen. De meeste bellers wilden weten wat de titel is van het voor de commercial gebruikte soul- nummer en door wie het wordt gezongen. Antwoord: 'Baby, I love you', van Aretha Franklin. Inmiddels is de opvolger van 'Lente' op de buis te zien. Deze commercial is getiteld 'Zomer'. De hiervoor gebruikte muziek is een Nederlandstalige eigen versie van het nummer 'Brother Louie' (jaren geleden een hit voor The Stories). Het wordt gezongen door een studio zanger. Zoeterwoude Directeur Per soneelszaken Heineken Neder lands Beheer, F. Versteeg, heeft vrijdag 1 juli de kantoorkanti ne officieel heropend. Hij deed dat door een wandklok te ont hullen, die tot op dat moment schuil ging achter een gedra peerde Heineken-vlag. De kan tine is kortgeleden verbouwd. Zo is het plafond geheel ver nieuwd en is er nieuwe vloer bedekking gelegd. Bovendien is het oude meubilair vervangen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 3