Gratis WK- buttons Rivella in 1,5 liter PRB ALLEEN BIJ 'HET Bunnik Ook Pepsi, Sisi en 7Up voerden in het kader van de Wereldkampioenschappen voetbal een actie. Iedereen die een flesje of blikje van een van deze produkten kocht in de sta tionsrestauraties van de Neder landse Spoorwegen, kreeg een gratis button. Er waren zeven verschillende buttons. Daarbij was niet alleen gedacht aan de echte voetballiefhebbers, maar ook aan tegenstanders van het voetbalspel. Want naast 'We are the champions' was er bijvoor beeld ook de tekst 'Ik haat voet bal'. Raamposters, kioskposters en tafelkaartjes in alle NS- res tauraties brachten de reizigers van de actie op de hoogte. Bunnik Steeds meer consu menten ontdekken dat Rivella misschien een beetje vreemd is, maar wel heel lekker. Dat blijkt uit de volumestijging van 50%, die ten opzichte van 1990 is behaald. "Om een vergelijking te geven: Rivella is in haar een tje net zo groot als alle merken tonic bij elkaar. En niet alleen de verkopen zijn goed. Rivella heeft voor de handel ook een goede marge", vertelt brand manager Rivella Hélène Weesie van Vrumona. "Rivella is een frisse dorstlesser op natuurlijke basis. Een drankje voor volwas senen. Enkele jaren geleden werd het vooral gedronken in de leeftijdsgroep tussen de 35 en 50 jaar. Dankzij de reclamecam pagnes zie je dat er de laatste drie jaar een verschuiving heeft plaatsgevonden. De doelgroep is duidelijk verjongd. Wat wel is gebleven, is dat Rivella met name door vrouwen wordt gedronken." Introductie-actie Opvallend is dat het noorden van Nederland het voornaamste afzetgebied is van Rivella. 40% van alle thuisverbruikverkopen vindt plaats in het noorden. Daar is Rivella namelijk vroeger geïntroduceerd door de zuivel- coöperatie CCF Friesland. Van daar dat van oudsher in het noorden de grootste groep lief hebbers is te vinden. Vrumona nam in 1983 Rivella over van de CCF. Gezien de goede verkopen daar, heeft Vrumona besloten per 25 juli bij een aantal accounts in het noorden naast de literfles Rivella te introdu ceren in de 15 liter PRB flesDe introductie wordt ondersteund door een actie. Wie twee flessen Rivella koopt en een slagzin afmaakt, dingt mee naar een van de drie bijzondere Rivella- horloges die per filiaal te win nen zijn. Voor het ontwerp van de horloges tekende de Haagse ontwerper Jan Snoeck. Recla memateriaal in de winkels zal de consument wijzen op de introductie van Rivella in de 1,5 liter-fles en op de speciale actie.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 13