Nieuwe promotie-artikelen Amstel Amstel is in de zomermaanden zeer actief met consumenten acties. Er is een aantal nieuwe promotie artikelen ontwikkeld. Die worden ingezet om de verkoop van Amstel bier in de winkels te stimuleren. Tom van Lambaait we extra aandacht vestigen op Amstel in blik. Iedereen die zes blikjes koopt, krijgt er zo'n pet je bij. Het is een leuk artikel en het is prima bruikbaar op war me zomerse dagen. Doordat het Amstel-logo er een aantal keer op gedrukt is, wordt de consu ment niet alleen bij aanschaf en nuttiging van het bier, maar ook later nog positief met ons mooie Amstel-merk geconfronteerd," aldus Van Lambaart. "Daarnaast hebben we een klein Amstel-blikje laten ontwikke len, waarin barbecue-lucifers zitten. Barbecuen is iets gezel ligs, iets wat je samen doet. Dat sluit prima aan op waar het Amstel-merk voor staat. Oké, barbecuen is misschien niet zo typisch Hollands als een boe- renzakdoek, maar het is wel heel populair in Nederland. Je kunt stellen dat het is ingebur gerd." De barbecue-lucifers zijn in juli te vinden in de kratten Amstel pils (24 flesjes)Öok hier onder een speciale crate-cover. Actie tijdens WK Een aantal supermarktketens wilde ook tijdens het WK een Amstel-actie voeren. Dit na de succesvolle Amstel WK-actie, waarbij iedere koper van een krat Amstel een mooi WK-boek kreeg en kans maakte op geld- Junior-productmanager Tom van Lambaart hierover: "De ver kooporganisatie van Heineken voor het Thuisverbruikkanaal (ondermeer supermarkten) vraagt jaarlijks aan de marke tinggroep een aantal thema's uit te werken. Bij die thema's wor den kleine, verkoop bevorde rende artikelen ontwikkeld, die gratis bij een krat of sixpaclc worden verstrekt. Daarmee kan worden ingespeeld op de actu aliteit van de themaweken van de handel. Zo hadden we voor Amstel recent voor Vaderdag een boerenzakdoek, waarop het Amstel-logo was gedrukt. Boven het schap kon een actie-kaart worden opgehangen. Daar stond op '19 juni Vaderdag, niet ver geten'. Om dat extra te illustre ren, was een zakdoek met een duidelijke knoop vastgemaakt aan de actie-kaart." De zakdoek zat in een speciale geschenk verpakking met daarop een aan tal suggesties voor gebruik. De consument kon deze verpak king vinden in de kratten Amstel pils, onder een actie-cra- te cover. Zomer-acties Met het oog op de zomermaan den kunnen we nog twee opval lende Amstel-artikelen ver wachten op de winkelvloer. Te beginnen met het 'zonneklep- knooppetje'. "Daarmee willen prijzen. Van Lambaart: "We komen nu met een setje WK- bierviltjes èn met een oranje flesopener. Op de viltjes zijn vlaggen van deelnemende lan den afgedrukt. En verder staat de term erop die daar wordt gebruikt om een goed glas Amstel bier te heffen. Op de flesopener is gedrukt: 'Alleen te gebruiken te gebruiken van 17 juni tot en met 17 juli 1994'."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 9