Sourcy ook dit jaar actief Bunnik Het gaat goed met Sourcy. Dat is de conclusie die brandmanager Hélène Weesie zonder moeite kan trekken. "De Nielsen-cijfers laten over de laatste maanden een forse stij ging zien van de Sourcy-omzet- ten. De omzetten zijn ongeveer 40% gestegen, vergeleken met dezelfde periode in 1993. Voor al Sourcy Rood doet het erg goed." voor consumenten die Sourcy in de winkel kochten. Bovendien hebben we een direct mail-actie gehad bij 650.000 geselecteerde huishoudens. Zij kregen per post informatie over het pro- dukt en de actie thuisbezorgd. Daarnaast brachten we in 1993 Sourcy vruchtenlimonades in 1 liter PRB-fles op de markt. Al die activiteiten hebben geleid tot stijging van ons marktaandeel", legt Hélène uit. Vijf van deze manden worden verloot onder Vers van 't Vat-lezers A orange en lemon (de drie groot ste smaken uit het vruchten- limonade-assortiment) komen in beeld in de korte filmpjes die als vervolgspot worden uitge zonden na de 'licht spranke- lend'-commercial. Sinds begin juni is Sourcy Orange trouwens verkrijgbaar in een verbeterde smaak. 'Nu nog lekkerder' is het motto, dat ook op het halsetiket staat vermeld. "Sourcy smaakt nu nog meer naar sinaasappel", omschrijft Hélène Weesie de smaakverbetering. Body Shop Voor de komende zomermaan den heeft Sourcy een joint pro motion georganiseerd met de Body Shop. "Sourcy is een puur natuurlijk, sprankelend mine raalwater. En ook de Body Shop, een keten van cadeaushops die lichaamsverzorgende produk- ten verkoopt, werkt vanuit de filosofie 'puur natuur, zuiver, eerlijk en natuurlijk, met milieu vriendelijke produkten, waarop geen dierproeven zijn gedaan. De filosofie van beide sluit dus goed op elkaar aan", verklaart de brandmanager als reden voor een gezamenljke promotie. Wie in de periode tot en met 31 oktober tien Sourcy doppen inlevert bij de The Body Shop, ontvangt vijf gulden korting op een aankoop van minimaal vijf gulden. Meedoen mag zovaak men wil, maar slechts éénmaal per dag per klant. Om in aan merking te komen voor korting kunnen de doppen van alle Sour- cy-produkten worden ingele verd. Bijzonder daarbij is dat de doppen van Sourcy rood en blauw voor één tellen en de dop pen van de vruchtenlimonades dubbel tellen. Zo zijn bijvoor beeld vijf Sourcy Orange-dop- pen voldoende voor een korting van vijf gulden. Om de consument op de actie te wijzen, zullen tijdens de actieperiode regelmatig radio commercials worden uitgezon den. In de winkel zullen dis plays en POS-materiaal de actie onder de aandacht brengen van de consument. Zo'n achthon derdduizend flessen Sourcy zijn bovendien voorzien van een halshanger met deelnamebon voorde actie. Deelnamebonnen zijn overigens ook verkrijgbaar in de filialen van de Body Shop. Daar staan ook dozen waarin de doppen worden verzameld voor dat zij worden gerecycled. Gezien de lage drempel van deze actie en de populariteit van de Body Shop, is de verwachting dat de omzetten van Sourcy dankzij deze actie opnieuw ver der zullen stijgen. Actie voor lezers Voor Heineken-medewerkers is er een speciale actie. Hélène Weesie stelt vijf manden be schikbaar, die eigenlijk samen gesteld zijn voor de inkopers van winkelorganisaties. Elke mand bevat een fles Sourcy en diverse Body Shop produkten voor heren. Wilt u meedingen naar zo'n fraaie mand (zie foto hierboven), zend dan uiterlijk 18 juli een ansichtkaart naar de Redactie Vers van 't Vat (zie pagina 2). Vermeld daarop uw naam, personeelsnummer, afde ling en privé-adres. De manden worden verloot onder de inzen ders van de vijf origineelste ansichtkaarten, waarop het thema 'water' is afgebeeld. De positieve ontwikkeling komt vooral door de actieve rol die Sourcy vorig najaar heeft gespeeld. "We hebben de nieu we lichtgewicht fles geïntrodu ceerd. Een glazen fles met een kunststof buitenlaag met een bijzondere druppelvorm. Een slechts tien seconden durende Nieuwe acties Ook in 1994 timmert Sourcy volop aan de weg. Bekend is de commercial 'licht sprankelend, zacht van smaak'. Met veel omhaal vertelt de hoofdrolspe ler daarin aan de ober of de dame achter de bar dat hij beslist niet zo'n water wil met veel bubbels, maar.een Sourcy. Omstreeks het verschijnen van dit blad krijgt die commercial een vervolg. De vruchtenlimonades appel, TV-commercial, waarin de fles door het beeld sprong, onder streepte hoe licht de fles is. Gekoppeld aan de introductie hebben we een spaaractie gehad

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 8