Amstel 1870- relaties maken vriendenvlucht Onze brouwerij heeft in mei een bijzondere ontvangst georganiseerd voor bijna vijfhonderd horeca ondernemers die Amstel 1870 als hoofdmerk tappen. Om de traditie van het merk te onderstrepen stond naast Amstel 1870 de vaderlandse luchtvaarthistorie centraal. Een temgblik op een succesvolle 'Vriendenvlucht van 1870'. Geldern (Marketing Amstel) een inleiding. Speciale vlucht De vlucht in de volledig geres taureerde Dakota had een spe ciaal 1870-tintje. Na het opstij gen van Schiphol vloog het toestel in de meeste gevallen over A'Stad en zette daarna koers naar de vuurtoren van Noordwijk. Dat gebeurde om dat een vuurtoren een centrale rol speelt in de televisie-com mercial van de nieuwe Amstel 1870-campagne. Daarin wordt een vuurtorenwachter getoond in het jaar 1870. Hij is een 'kraanige mensch', die na een grote inspanning te hebben gele verd graag een stevig smakende pils neemt. Amstel 1870 is zo'n pils. Het is gebrouwen volgens recept uit 1870. De Vrienden vlucht 1870 ging vervolgens over de bollenvelden en daarna weer retour Schiphol. Dit 1870-hospitality evenement heeft in totaal vier dagen in beslag genomen. Per dag werden vier groepen van Amstel 1870- vrienden ontvangen. Op het pro gramma stonden een bezoek aan ons ontvangstcentrum aan de Amsterdamse Stadhouders kade; een kijkje in de werkplaats van de Dutch Dakota Associa tion (waar oude Dakota-vlieg- tuigen worden opgeknapt door vrijwilligers); een bezoek aan het luchtvaart-historisch muse um Aviodome; en als klapper een vlucht in een Dakota. Elk onderdeel werd in elk geval ingeleid door een woordvoerder van onze brouwerij. Zo gaf Amstel-productmanager Hore ca Joost van Roon op A'Stad een Amstel 1870-presentatie, voor dat de deelnemers aan de rond leiding begonnen. Op de andere locaties hielden Meint van Kui ken (hospitality-manager IEB), Freek de Wette en Mario van

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 29