Amstel 1870 opvallend in de bladen Amstel 1870 start dezer dagen een advertentiecampagne in diverse Nederlandse tijdschriften. Zoals in de televisiecommercial met de vuurtorenwachter, staan daarin 'kraanige menschen' centraal. Daarnaast start Amstel 1870 een actie bij de Nederlandse slijters. Junior-productmanager Mario van Geldern over de campagne in de bla den: "Ook hier gaat het om mannen van stavast uit 1870 aan het einde van de Industriële Revolutie. Mannen die om konden gaan met de grootsheid van machinerieën en zo de basis legden voor onze huidige welvaart. Mannen die na hun werk graag een stevig smakende pils dronken. De keuze voor zwart/wit beelden is in de tijdschriftencampagne eveneens doorgezet. We slaan op deze manier een bmg tussen het heden en 1870, het jaar dat de Amstel-brouwerij is ontstaan." De advertenties van Amstel 1870 beslaan vaak twee pagina's (zie illustratie bij dit verhaal) Er is ook een één-pagina versie. Slijtersactie Amstel 1870 is niet alleen in bewe ging op het gebied van advertenties. Bij de meeste slijters in Nederland kunt u de komende weken zien dat Amstel 1870ook daar actief is. Bij aan koop van een sixpack krijgt de con sument namelijk een gratis 1870-glas.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 17