Ttoeede videoband voor horeca-onderwijs Veranderingen bij Corporate Marketing INTERNATIONAL BRAND MANAGEMENT HEINEKEN R.J.J. Voorn BRANDS DESIGN MANAGEMENT C.W. Oostrum CORPORATE MARKETING DIRECTOR R. Overgaauw INTERNATIONAL BRAND MANAGEMENT AMSTEL/BUCKLER G. den Hertog COORDINATION MURPHY IMPORTED BEERS A.J.M. Hakkaart STRATEGIC MARKETING SERVICES MANAGEMENT A.F. Veldkamp Zoeterwoude Heineken heeft onlangs onder de titel 'De Bierbehandeling' een tweede videoband uitgebracht voor het horeca-onderwijs. Eerder ver scheen in deze serie de video 'De Bierbereiding' waarin via een aantal stappen het brouwproces wordt uitgelegd. De jongste uitgave geeft inzicht in het grote belang van een goe de bierbehandeling en laat zien hoe er in de praktijk gehandeld moet worden. Instructies over opslag, fustbier en het tappen en schenken van bier worden afge wisseld met korte interviews. Hierin komen ondernemers aan het woord van vijf heel verschil lende horecabedrijven. Samen met Horeca-onderwijs De Bierbehandeling is evenals de Bierbereiding in nauwe samenwerking met het Onder wijscentrum Horeca tot stand gekomen. Beide banden sluiten inhoudelijk aan op het hoofd stuk 'Bier' van het leerboek 'Drankenkennis deel II uit de serie 'Gastheerschap in de Hore ca'. Dit lesmateriaal vormt een goede aanvulling op andere vor men van samenwerking tussen het horeca-onderwijs en Heine ken. Daarbij valt te denken aan de gerichte brouwerij-ontvang sten, de biertapinstructies en biertapwedstrijden en de onlangs gestarte Heineken Horeca Workshop voor het Middelbaar Horeca Onderwijs. De banden zijn vanaf eind juni op te vragen bij Hugo de Haas van Dorsser van Onderwijscon- tacten in Zoeterwoude (071-457435). Amsterdam Corporate Mar keting krijgt een nieuwe orga nisatiestructuur. Dit is onlangs bekendgemaakt. De huidige twee marketing-afdelingen Cor porate Marketing Services en Marketing Strategy Policy worden samengevoegd tot de stafdienst Corporate Marke ting. Deze dienst onder leiding van R. Overgaauw zal recht streeks rapporteren aan A. Ruys. Hij is binnen de Raad van Bestuur ondermeer verant woordelijk voor Marketing. Verder komen er twee corpora te brand-teams, te weten een internationaal Heineken brand- team en een internationaal Amstel/Buckler-team. Deze teams bestaan uit een aantal specialisten uit de disciplines Marketing, Advertising, Sales Promotion en Sponsoring, onder leiding van een Interna tional Marketing Manager. Een derde poot is de afdeling Strategie Marketing Services. Deze krijgt ondermeer als talten product packaging develop ment, het organiseren en upda ten van een centrale marketing databank, het verstrekken van marlteting-informatie en het verrichten van strategische analyses. Het nieuwe organisatieschema van de afdeling Corporate Marketing

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 14