Win een Amstel WK-boek! Amstel pils, Amstel bockbier en Amstel Malt. Amstel 1870 is eigenlijk de volgende in deze rij. En omdat we duidelijk willen maken dat het echt een bier is van Amstel, hebben we de naam '1870 van Amstel' weer veranderd in 'Amstel 1870'." "Het nieuwe etiket bevestigt dat nog eens. Het is getooid in krachtige Amstel-kleuren: opvallend rood, wit en goud. Ook hebben we op het etiket gezet dat 1870 volgens de Amstel-traditie is gebrouwen. Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat de consument bij het zien van het nieuwe etiket de juiste conclusie trekt: het gaat hier om een stevig smakend pilsje. En dat wilden wij met deze veran deringen bereiken." Vuurtoren Om 1870 opnieuw een plaats op de markt te geven, is er ook een nieuwe commercial met de slogan 'voor de kraanige mensch' ontwikkeld. 1870wordt daarin neergezet als een stevige pils voor mannen van stavast. De commercial heeft de titel 'Vuurtoren' gekregen. Deze is vanaf mei op de buis te zien. Een vuurtorenwachter speelt er de hoofdrol in. Schetsen van de nieuwe commercial U heeft het waarschijnlijk al gezien of gehoord: Amstel voert sinds eind maart een doppen- spaaractie die in het teken staat van de naderende Wereldkam pioenschappen voetbal in Ame rika. De sparende Amstel-lief- hebbers maken kans op geldprijzen èn op het Amstel WK-boek vol historische en actuele informatie over het toer nooi. De afdeling Marketing heeft 25 exemplaren van dat boek beschikbaar gesteld voor een lezersactie in Vers van 't Vat. Om een kans te maken op een van die boeken, moet u de onderstaande vragen goed beantwoorden. Schrijf uw oplos sing, naam, adres, telefoon nummer en personeelsnummer en 'WK-boek' op een briefkaart en zend die aan de redactie van dit blad (adres: zie pagina 2). Per persoon mag niet meer dan één keer worden ingezonden. Mario hierover: "De commer cial toont het jaar 1870, de tijd van de industriële revolutie, van het harde werken door de grond leggers van onze welvaart. De film is geheel in zwart/wit opgenomen. We wilden in deze reclame-uiting een brug slaan naar het verleden, het jaar dat de Amstel-brouwerij is ontstaan. In die tijd had je veel 'kraanige menschen' die graag een stevig smakend pilsje dronken. In de commercial zie je een vuurto renwachter, die aan het begin Alleen briefkaarten dingen mee tijdens de trekking van de 25 winnaars. Inzenden kan tot en met 20 mei 1994. van de avond het licht ont brandt van de vuurtoren. Dat was in die tijd verantwoordelijk werk, dat door karakteristieke mannen werd gedaan. Het gro te raderwerk en het felle licht van de vuurtoren worden dui delijk inbeeld gebracht. Aan het einde van de commercial is een flesje Amstel 1870 te zien. Uiteraard in kleur. De afslui tende tekst luidt: 'Amstel 1870, gebrouwen volgens recept uit 1870.'" Vraag 1 Hoe vaak speelde Oranje in een WK-finale? a) éénmaal b) tweemaal c) driemaal Vraag 2 De 24 deelnemende landen aan het WK '94 zijn verdeeld in de zes poules A t/m F. In welke pou le komt Nederland uit? a) F b) D c) E Vraag 3 Welk team zou Leo Beenhakker coachen in Amerika? a) Kameroen b) Marokko c) Saoedi-Arabië

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 25