Nieuwe jas voor Amstel 1870 AMSTEL 1870 van Amstel heet voortaan weer Amstel 1870. En bij die ene verandering blijft het niet. Want 1870 krijgt een nieuwe, eigen Amstel-jas, waardoor het produkt past onder de vernieuwde Amstel-paraplu. Een plaats waar het ook thuishoort, aldus junior productmanager Mario van Geldern. '"Muwis wiiuiVK V AMSTEL v Schets van een advertentie "De beleving en uitstraling van 1870 kwamen niet genoeg over een", vertelt Mario hierover. "Het etiket en de naam maak ten niet duidelijk genoeg dat 1870 in feite bij Amstel hoorde. Bovendien sprak het etiket de doelgroep niet aan, mannen boven 35 jaar die van een stevig pilsje houden. De consument die het produkt al kende, vond dat het etiket niet de inhoud uit straalde En degenen die het nog niet kenden, hadden een hele andere associatie bij het zien van een fles 1870. Het etiket had veel meer de allure van een spe- ciaalbier. En dat moet 1870 niet uitstralen, want 1870 is geen speciaalbier", aldus Mario. Amstel-identiteit "Een jaar geleden zijn we begon nen om alle merken van Amstel eenzelfde identiteit te geven. Dat is inmiddels gebeurd met Amstel 1870 nieuwe stijl

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 24