Nieuw uiterlijk voor Rivella Light 1994 wordt een bruisend jaar voor Rivella. Er gaat van alles met het produkt gebeuren. Zo krijgt het een nieuwe verpak king en andere televisiecom mercials. Ook gaat Rivella in mei 's-werelds grootste leven de schilderij sponsoren. Wat echter niet verandert is de slogan 'Een beetje vreemd, maar wel lekker'. Hélène Weesie, de kersverse brandmanager Rivella bij Vru- mona, heeft er zin in. Ze werkt sinds kort in Bunnik en heeft als opdracht de veranderingen voor het Rivella-merk door te voeren. "De huidige campagne 'Een beetje vreemd, maar wel lekker' voor Rivella Light maakte des- wijzigen. Het produkt krijgt nieuwe, frisse en kleurrijke eti ketten, die de 'vreemde' smaak en het natuurlijke karakter van het merk moeten onderstrepen. Ook zullen we het produkt in de winkels laten proeven, zodat meer consumenten kun nen kennismaken met Rivella Light. Verder komen er nieuwe televisiecommercials. In één van de nieuwe reclamespots komt een dame een oude heren sociëteit binnen. De mannen kijken geschrokken naar de vrouwspersoon, maar de kijker ziet alleen haar mooie schoenen. Het nieuwe etiket van Rivella Light tijds veel reacties bij het publiek los. Het ging om een geheel andere uiting voor Rivella. In de bijpassende commercials lieten we telkens vreemd uitgedoste mensen zien die Rivella dron ken. Het waren wel leuke en gewaagde commercials. Nu is echter het moment om met een dynamisch vervolg te komen. We willen daarbij een nog bredere en vooral jongere doel groep bereiken. Datzelfde geldt eigenlijk voor de verpakking van Rivella. Die is vrij statisch en sluit bovendien niet meer zo goed aan bij het beeld dat de consument door de com mercials van Rivella heeft gekregen", aldus Hélène. Andere verpakking "Daarom gaan we allereerst de verpakking van Rivella Light Bodypainting In het verlengde daarvan spon sort Rivella Light 's-werelds grootste levende schilderij. Dit gebeurt op 7 mei in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Het te creëren schilderij bestaat uit maar liefst dertig modellen, die volledig worden beschilderd. Samen vormen zij één compo sitie, die de titel 'Een beetje vreemd, maar wel lekker' krijgt. Hélène hierover: "De modellen zijn allen balletdansers, die voor het schilderij acht uur moeten poseren. Een team van dertig schilders zal hen aan beide kan ten beschilderen. Elke kant krijgt een andere beschildering. Verwacht wordt dat het schil derij om 16.00 uur klaar zal zijn. Dan stappen alle modellen in de lijst van 8 bij 4 meter om samen een levend schilderij te vormen. Dit schilderij beweegt ook en verandert langzaam van voor stelling. Daarmee is het echt levend geworden. We willen met dit schilderij de categorie 'bijzondere projecten' het Guin ness Book of Records halen." Het beschilderen van de model len en de tentoonstelling van het schilderij kan gratis worden bezocht. De Beurs van Berlage is van 12.00 tot 17.00 uur voor bezoekers geopend. Fun cards Het thema 'Een beetje vreemd, maar wel lekker' is ook terug te vinden in de zogeheten 'fun cards' die Rivella uitgeeft voor promotie op de winkelvloer. Fun cards zijn kleurrijke Op 1 mei wordt het grootste A levende schilderij ter wereld gemaakt ansichtkaarten met twee gaten erin. Wie zijn vingers door de twee gaten steekt, zorgt ervoor dat de kaart meer gaat leven. Consumenten krijgen de kaarten bij inlevering van twee doppen Rivella Light. Lezers van dit blad die in aanmerking willen komen voor zo'n fun card kan er een aanvragen bij de redactie Vers van 't Vat. Stuur daarvoor vóór 17 mei een briefkaart in naar de redactie (het adres vindt u op pagina 2 van dit blad). Ver meld daarop 'actie fun card', uw naam, adres, woonplaats, de vestiging waar u werkt, uw tele foon- en persoonsnummer. U krijgt de kaart dan zo spoedig mogelijk toegestuurd. Maar let wel: op is op. Aan de bar bestelt zij een Rivella Light en pas dan ziet de kijker wat ze aan heeft: een jurk van cellofaan, waar je als het ware dwars doorheen kijkt. Ook hier luidt de slogan: Een beetje vreemd, maar wel lekker." De tweede commercial komt op hetzelfde neer. Hier komt een man een 'tearoom' vol oude dames binnen, die hem verbaasd en wat lacherig aan kijken. De camera registreert alleen de benen van de man. Daarbij lijkt het net alsof hij heel gekleed de sociëteit bin nenkomt. Aan de bar bestelt hij een tequila voor de 'meisjes' en een Rivella voor zichzelf. Dan pas ziet de kijker dat het pak dat hij draagt in feite op zijn lichaam is geschilderd met behulp van bodypaint. Een van de drie fun cards van Rivella Light

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 23