Nieuw speciaalbier van Brand: Meibock Wijlre Brand heeft eind vori ge maand een nieuw speciaal bier op de markt gebracht: Brand Meibock. Het gaat hier om een speciaal goudbmin, volmoutig voorjaarsbier van hoge gisting. Het heeft een aroma van rijp fruit en zachte caramel en bevat 6,5% alcohol. Het nieuwe seizoensbier past volgens marketing-manager Cecil Buis uitstekend in de stra tegie van Brand, dat sinds de jaren tachtig vooral speciaal- bieren op de markt brengt. "Het gaat daarbij niet om grote volu mes, maar de speciaalbieren zijn wel erg belangrijk voor het imago van het merk Brand", aldus Cecil. Het nieuwe bier Nieuw glas Bij het nieuwe bier hoort ook een nieuw glas. Daarom is spe ciaal voor Meibock het Mei- bockaal ontwikkeld. Door de vorm van het glas, dat van een smalle onderkant naar een bre de kop gaat, komen volgens de brouwer de aroma's het beste tot hun recht. Het glas heeft een inhoud van 25 cl. Geschenkverpakking Brand Meibock is zowel in de horeca als bij de slijter en de supermarkt te verkrijgen. Voor de slijter en de supermarkt is er een speciale geschenkverpak king. Voor de horeca wordt Brand Meibock in hoofdzaak op fusten van 30 cl afgevuld. Ook zijn er kratten voor horecapun- ten beschikbaar die niet met fust werken. allerlei informatie over de oud heid op te vragen via computers, die in het openingspand staan. Actie Vers van 't Vat Archeon heeft in het Paas weekend al behoorlijk wat bezoekers getrokken. De eerste 15.000 waren op Eerste Paas dag al binnen. Voor het gehele weekend was gerekend op een kleine 13.000 bezoekers. Een toegangskaart kost 23,50gulden. Kinderen vanaf 4 jaar betalen 17,50 gulden. Een jaarabonne ment kost 60 gulden. Archeon is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Medewerkers van Heineken kunnen in aanmerking komen voor twee gratis toegangskaar ten voor Archeon. Vers van 't Vat looft namelijk 50 toegangskaar ten uit voor Heineken-mede- werkers met één introducé. Wie hiervoor in aan- merking wil komen, stuurt vóór 16 mei een briefkaart naar redactie Vers van 't Vat. Het adres vindt u op pagina 2 van dit blad. Vermeld hierbij uw naam, adres, woon plaats, de vestiging waar u werkt en uw personeels- en tele foonnummer. Zet ook op de briefkaart 'kaartjes Archeon'. Dit in verband met de vele acties die in dit blad staan. De kaarten worden onder de inzen dingen verloot. waan je je echt in lang vervlogen tijden. Ook de dinosauriërs ont breken daarbij niet. Schrik niet als je binnen een vijf meter hoge Tyrannosaurus Rex ziet, die bovendien om de zoveel minu ten een luid gebrul laat horen. Archeotolken Vanuit de tijdmachine kun je naar de brons- en ijstijd, de Mid deleeuwen of de Romeinse tijd toe. Daar zie je hoe de bewoners in die tijd leefden en werkten. Overal lopen archeotolken die het een en ander over die perio de kunnen vertellen. Uiteraard gehuld in de kleding uit die tijd. Maar ook hier wordt voorna melijk uitgegaan van de archeo logie. De archeotolken voeren geen act op, maar proberen zo natuurgetrouw de oude leefstijl en gewoontes uit langvervlogen tijden na te bootsen. De bezoe ker kan echter zo veel vragen stellen als hij of zij wil. Ook is het mogelijk een trappistenbier in het Middeleeuwse klooster te genieten of een bad te nemen in het Romeinse badhuis. Van te voren reserveren is echter wel noodzakelijk. Kinderen Wie zijn kinderen naar Archeon mee wil nemen, moet er op bedacht zijn dat het park geen speeltuinen of andere kinder voorzieningen kent. Archeon richt zich meer op 'leren en zien'. Zo kunnen kinderen in groepjes graven naar allerlei oude voorwerpen. Ook kunnen kinderen een dag kruipen in de huid van de oorspronkelijke bewoners uit de Middeleeuwen, de Romeinse- of de Bronstijd. Daarbij koken de kinderen hun eigen eten en zorgen zij voor de akkers en het veeBlijft de groep overnachten, dan slapen zij in hun 'eigen' huis. Bij elk pro gramma hoort speciaal lesma teriaal. Verder is het mogelijk

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 21