Gestrikt voor het feest Nog enkele dagen en het is weer zover. 30 april, Koninginnedag. Even via de televisie kijken naar de festiviteiten ter gelegenheid van Hare Majesteits verjaardag en dan massaal de straat op. Om alleen de sfeer op de talloze vrijmarkten te proeven of om er juist goede zaken te doen. Of om allerlei activiteiten bij te wonen die door Oranjevereni gingen zijn georganiseerd. En om de dag te besluiten met een pilsje bij een van de vele horeca zaken die op 30 april op volle kracht draaien. Oranje boven Heineken haakte de twee laat ste weken van april in op dit 'Oranje boven'-gevoel met een bijzondere actie. Onder het motto 'gestrikt voor het feest' waren in een groot aantal win kels actiekratten uitgeleverd. Bij aankoop van zo'n krat ont ving de klant een gratis oranje strikje met daarin bescheiden de naam Heineken geweven. "Vanuit Verkoop hebben we de vraag gekregen of Marke ting meer wilde inspelen op lemaweken bij de klanten. Daar hebben we dus werk van gemaakt. De actie past goed bij Heineken. Heineken is toch ons nationale biermerk. Onze nationale trots", licht Bart Merkus, junior-productmanager Heineken, toe. Ook bij WK De oranje Heinekenstrik hoeft trouwens na 30 april niet voor lang de kast in. Hij leent zich er ook prima voor om gedragen te worden in de aanloop naar en tijdens het WK-voetbaltoernooi in de Verenigde Staten. Want 'Oranje goes America'. En dat willen we weten. Bij een aantal grote klanten verspreid over heel Nederland zal in juni een actie worden gehouden in het kader van de WK. Uiteraard staan dan ook de Heineken- kratten op de vloer met de cratecover 'Gestrikt voor het feest'. Ook in die periode krijgt de klant bij aankoop van een actiekrat zo'n feestelijke oranje strik gratis. En nu maar hopen dat er reden is om de strik lang te dragen...

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 16