Accijns frisdrank en alconolvrij verlaagd Samenwerking vertegen woordigers bij strandronde Den Haag De fabrikanten en importeurs van frisdranken heb ben hun prijzen met een stui ver per liter verlaagd. Dit komt doordat de verbruikersbelasting per 1 april is verlaagd van 25 naar 20 cent. Limonadesiroop wordt 15 cent per liter goedko per. Per 1 april is ook de accijns op alcoholvrij bier met 1,5 cent per flesje verlaagd. Accijns op alcoholhoudend bier en sterke drank is verhoogd: voor bier één cent per liter en voor gedis tilleerd twee kwartjes. Volgens Horeca Nederland zal niet over al de accijnsverhoging aan de cafébezoekers worden door berekend. Scheveningen Drie horeca- vertegenwoordigers hebben in de twee weken voor Pasen met succes promotie gemaakt voor onze merken langs de Zuidhol landse kust. Met behulp van een jeep gingen Harry de la Rie (Vrumona), Onno Goosens (Bols Benelux) en Mare Lagrouw (Hei- neken Leidschendam) langs bij een zestigtal ondernemers van strandexploitaties. Het gebied voor deze 'strandronde' reikte van Kijkduin tot en met Sche veningen. Vorig jaar gebeurde dat bij wijze van proef. Dit op initiatief van Mare Lagrouw. Het bleek voor herhaling vat baar. "De sfeer onderling was goed en dat kwam duidelijk over bij de ondernemers. Door deze aanpak hebben we extra aan dacht gevestigd op de merken die wij leveren. Zowel bij de Heineken- en de Amstel-zaken, als bij andere. Dat was ook het uitgangspunt. Verder hebben we overal genoteerd wat de ondernemers nodig hadden aan glaswerk, vlaggen, strand- paklcetten en andere merk- ondersteunende middelen. Die bestellingen alsmede de ver kooporders zijn nog vóór de Paasdagen geleverd. Ja, we zijn tevreden over deze strand ronde. Volgend jaar komt er zeker een herhaling", aldus een enthousiaste Mare Lagrouw.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 10