Commercial Kylian Wellicht heeft u hem al gezien: de nieuwe commercial van Kylian. Deze is sinds 1 februari te zien op Nederland 1, 2 en 3 en bij RTL 4 en 5. Beelden uit de commercial eindigt met het Kylian-logo. Het logo op een vol glas bier wordt ingezoomd, waardoor het woord Kylian en een gedeelte van de wereldbol zijn te her kennen. Het getoonde natuur schoon wijst op de natuurlijke grondstoffen waaruit Kylian is opgebouwd. Speciaalbier Kylian wordt weergegeven als speciaalbier voor momenten dat je eens wat anders wilt drinken. Met de slogan: gebrou wen om ontdekt te worden, wordt Kylian bovendien gepo sitioneerd als een geheel nieuw speciaalbier. Het heeft een eigen karakter en valt niet te verge lijken met speciaalbieren als witbier, bokbier en trappist. Kylian is een eigentijds bier. Dit is ook duidelijk aan het etiket en de verpakking af te lezen. Succes De verkoop van Kylian loopt bij zonder goed. Bijna alle grote supermarkten en slijters hebben Kylian in het assortiment opge nomen. Ook de eerste berichten over de doorstroming op de win kelvloer zijn zeer positief. Uit de handel komen bovendien reacties als "we kunnen de gla zen niet aanslepen". De uitlevering van Kylian (mid den januari) ging gepaard met een aantal acties. Heineken- drinkers werden bij de uitleve ring direct door middel van crate-covers op alle kratten pils op de hoogte gebracht van het nieuwe bier. De eerste duizend consumenten die de speciale actiebon en een Kylian kroon- kurk opstuurden, ontvingen gratis een Kylian-glas. Ook bij aankoop van een sixpack Kylian kreeg de consument het spe ciale Kylian-glas. Voor de Heineken-medewer- kers staat er tot eind februari een gratis krat Kylian in het Per soneels Uitgiften Magazijn klaar. De kijker wordt in de com mercial op de tonen van Otis Reddings 'I've got dreams to remember' meegevoerd naar een natuurrijke omgeving. In een druipsteengrot valt een druppel in het water, die qua kleur overeenkomt met het nieuwe Kylian bier. De camera toont beelden van grotten en een waterval. Vervolgens ver telt een stem het verhaal van Kylian. Kylian, speciaal bier van hoge gisting. Gebrouwen om ontdekt te worden. Twee mannen en een vrouw zetten deze woorden kracht bij. Met het speciale Kylian-glas in de hand kijken ze naar het nieu we brouwsel. De commercial

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 4