Wie technische vragen had, kon terecht bij Horeca Bedrijfsad- viezen en Heineken Bouwad- viesbureau en voor 'Het grote gemak van kelderbier' in de HTS-stand. dtken Kylian Vrumona Tegenover de stand van Heine ken Nederland was de stand van Vrumona. Hier ging de meeste aandacht naar Pepsi Max. Blik vangers waren twee steltlopers in Pepsi Max-kledij, die alle dagen om de stand heenliepen. Tijdens de finales van de bieitapwedstrijden kwam Jean Thijs van het Ibishotel in Tilburg als beste tapper uit de bus. Jean Thijs, die ook in zijn dagelijks werk Heineken bier tapt, werd daarom in de VIP-room door hoofd Horeca Willem Hosang gehuldigd. Ook vier andere finalisten (zowel uit de categorie indi vidueel als bij de teams) die onze bieren tappen, werden in de bloemetjes gezet. Speciale actie Ook de Amstel-stand was prak tisch hetzelfde. In tegenstelling tot vorig jaar was deze echter gedecoreerd met vele attributen uit de wielersport en met name uit de Amstel Gold Race. Nieuw in de stand Amstel 1870 was een hoekje met informatie over de Dutch Dakota Associa tion. Voor de eigenaren van een exclusieve Amstel 1870-zaak was er een speciale actie ont wikkeld. Zij kregen namelijk de gelegenheid in te checken voor een rondvlucht in een Dakota boven Schiphol. Behalve de rondvlucht kregen de horecare- laties ook een rondleiding door het Heineken Ontvangstcen trum aan de Stadhouderskade en tevens een lunch aangebo den. Een koffertje met video, de nieuwe 1870-stropdas en een glas completeerde de actie. Druk als vanouds was het ook dit jaar in het Bierlokaal, waar de bezoekers kermis konden maken met de bieren van De Ridder en met de speciaalbieren die door De Brouwketel worden geïmporteerd. Bovendien konden bezoekers meedoen aan het spel 'sla je slag', een elektronisch spel met de Pepsi-logo's als inzet. Zodra de spelleidster de microfoon inschakelde, stroomden spon taan van alle kanten nieuws gierigen toe om te zien wat er gebeurde. Voorts was in de Vru- mona-stand te proeven hoe Pickwick Ice Tea met lemon ïca- trdt nse roe- Een nen idie een eca- Bij- aas- ren. was dit roek t. In de tand ellig De stand was voor het grootste deel hetzelfde als vorig jaar. Nieuw was 'het Proeflokaal'. Op de plaats waar vorig jaar de Buckler-bar was gebouwd, was nu een hoofdrol weggelegd voor het nieuwe Kylian. Omdat al onze horeca-afnemers tevoren erover waren geïnformeerd dat tijdens de Horecava Kylian zou worden geïntroduceerd, was de belangstelling ervoor bijzonder groot. 'Gebrouwen om ontdekt te worden' is het motto voor Kylian. En dat deden ze. Nieuwsgierig zetten de bezoe kers de Kylian glazen aan de lip pen. Keurend proefden ze van het koperrode, bovengistende bier. En reageerden enthousiast op wat ze proefden. "De mees ten zeggen: het is nog lekkerder dan Heineken Tarwebok. Of nog lekkerder dan 1994. Want onwillekeurig vergelijken de bezoekers het met een ander bier dat ze kennen", vertelt ver tegenwoordiger Walter van Westbroek, die als Kylian-stand- leider fungeerde. "Kylian komt er steeds goed uit. Uit de reac ties blijkt dat de mensen het vooral lekker doordrinkbaar vinden, ondanks het alcohol percentage van 6,5%. Ook het glas en de reclame-foto's van Kylian, die hier aan de muur hangen, spreken zeer aan. Het is echt een groot succes. Elke tien minuten hoor je wel zeggen 'even wachten', omdat er een nieuw fust moet worden aan geslagen. Het is gewoon bijna niet aan te slepen." Vrumona scoort met Pepsi Max smaakt. Net als in voorgaande jaren kreeg de standbemanning ook veel vragen over de beker plannen van Vrumona, de koel kasten die worden verhuurd en de frisdrankautomaten.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1994 | | pagina 21