Heineken sponsorde opnieuw de Uitmarkt in Amsterdam Op 1 september ging de eerste aflevering van het tweeweke lijkse bedrijfsjournaal Kijkglas de lucht in voor alle medewer kers van Heineken Nederland. Het blad Mensen Maken Hei neken werd op naam verspreid, het sociaal jaarverslag kreeg een geheel ander uiterlijk en Vers van 't Vat verscheen dit jaar op milieuvriendelijk papier. Veel aandacht kreeg dit jaar de glasaffaite. Zeventien miljoen exportflesjes moesten terug worden gehaald, nadat een con trole in Den Bosch aan het licht bracht dat er in sommige fles jes kleine glasdeeltjes zaten. Het werd een geweldige operatie. Mede door de grote inzet van vele Heineken-medewerkers, kon de schade zoveel mogelijk worden beperkt. Nadat onderhandelingen over het Sociaal Raamwerk voor het veranderingsproces Mensen Maken Heineken moeizaam waren verlopen, kon op 1 november een akkoord worden gesloten tussen Heineken en de vakorganisaties. De afspraken gelden tot en met 31 december 1997,Voordat met uitvoering kan worden gestart, moet de COR nog een positief advies uitbrengen. evenementen blikjes Amstel Malt uitdeelden, lieten velen proeven hoe waar dit gezegde is. Sinds Amstel Malt ook op fust verkrijgbaar is, bestaat de indruk dat het wel snor zit met dit alcoholvrije bier. Ook voor de andere Amstelbie- ren was er aandacht. Zij kregen alle een nieuw jasje, passend bij de nieuwe Amstel-huisstijl. Hoewel Buckler het in andere landen zeer goed doet, waren de verkopen ervan in ons land steeds minder. Heineken kreeg een nieuwe televisiecommercial: 'Deur waarder', in het kader van de campagne 'Bier zoals bier bedoeld is'. Er werd door Hei neken ook wat betreft reclame gekeken naar de toekomst. Na bestudering van voorstellen van een aantal reclamebureaus, besloot Heineken te blijven bij PPGH/JWT. Wieckse Witte, het witbier van brouwerij De Ridder, werd lan delijk bekend dankzij de cam pagne 'Wieckse Witte, het wit bier uit Maastricht'. Tegelijker tijd introduceerde De Ridder het witbier in de supermarkten. In het kader van het Platoproject kregen vele reclame-artikelen een nieuwe stijl. Deze moet herkenbaar maken dat Heine ken een wereldmerk is, met overal ter wereld dezelfde uit straling. Ook in 1993 waren voor Heine ken onderwerpen als milieu zorg en maatschappelijke ver antwoordelijkheid belangrijk. Heineken is een van de veertien Europese producenten van alco holhoudende dranken die zijn verenigd in de Amsterdam Group, die op initiatief van Hei neken en Guinness is opgericht. Een van haar voornaamste taken is te komen tot Europese zelfregulering op het gebied van verantwoord alcoholgebruik. Communicatie is natuurlijk van groot belang. Om beter te kunnen communiceren namen de vestigingen in Amsterdam en Bunnik een digitale telefoon centrale in gebruik. Heineken en Vrumona tekenden 29 juni een contract voor sponsoring van historisch themapark Archeon. Onderstaand beeld maakte deel uit van de inrichting van de plaats van handeling door de RSD y

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 13