Bijzondere filmopnamen Amstel aties, te beginnen in 1870 en eindigend bij 1993. Daarom werden het interieur van De Heeren van Aemstel en de kleding en haardracht van de vele figuranten een aantal keren aangepast aan een ander tijdsbeeld. Bijvoorbeeld dat van maar zien natuurlijk liever Am- stel-beelden tijdens een rondlei ding. Daarnaast kennen we het twee-merkenbeleid, waardoor Amstel en Heineken een dui delijk eigen positionering heb ben gekregen. En ook de toene mende kracht van het merk Amstel in het buitenland heeft de jaren vijftig: jukebox en vetkuiven. De diverse beelden zullen met name te zien zijn in kuip 5, het laatste onderdeel van de route door de voormalige gistkuipen. Ze worden afge wisseld met bijvoorbeeld inter nationale Amstel-beelden. Kees fan Strop is namens In- en Externe Betrekkingen (IEB) be trokken bij dit project: "In de huidige route door de gistkuipen ontbreekt de Amstel-uitstraling. Wanneer Amstel-relaties wor den ontvangen in A'Stad, zien ze alleen Heineken-beelden. De behoefte aan Amstel-uitstraling wordt sinds de opening van het Heineken Ontvangstcentrum in 1991 steeds gevoeld. Duide lijk is dat bijvoorbeeld horeca ondernemers die Amstel schen ken zeer verknocht zijn aan het merk. Zij weten dat ze te gast zijn bij de Heineken-brouwerij, bijgedragen tot het uiteinde lijke besluit om de presentatie aan te passen." Het Amstel-merk zal in de eerste drie kuipen door wat kleine aanpassingen een plaats krijgen. In kuip 4 zijn straks door een druk op de knop öf Heineken-flessen öf Amstel- flessen op bottellijnen te zien. In kuip 5 kan volgens hetzelfde principe straks öf het Heineken- heden en verleden öf dat van Amstel worden getoond. Afhankelijk van het gezelschap dat wordt rondgeleid. Er kan in beide gevallen gebruik worden gemaakt van de reeds aan wezige apparatuur. Wanneer de eerste Amstel-rondleiding in A'Stad kan worden gehouden, is nog niet bekend. Amsterdam In het Amster damse café De Heeren van Aem- Die is nu alleen gebaseerd op het Heineken merk en het Heineken concern. Straks is een gedeelte van de presentatie via een simpele druk op de knop om te zetten naar Amstel. stel zijn kortgeleden speciale Amstel filmopnamen gemaakt. Ze zullen worden gebruikt voor de audio-visuele presentatie tijdens de rondleiding door de voormalige gistkuipen in het Heineken Ontvangstcentrum. Er zijn opnamen gemaakt van een aantal historische cafésitu-

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 20