Najaarspromotie in teken Heineken- schilderijen Feestelijke opening bokbierseizoen ment de schilderijencampagne erg waardeert. Dat blijkt bijvoorbeeld uit de grote hoeveelheid bestellingen die de brouwerij ontvangt voor de schilderijen-glazen en posters van de schilderijen. Daarom denken we dat we de Heineken-liefhebbers een groot plezier doen met de wenskaar ten en de unieke Heineken Kalender 1994." Actiesterren De consument kan de kalender meteen bestellen voor 20 gulden of sparen voor een maximale korting van 35%. Op elk rug etiket van de flesjes Heineken bier is een actiester gedrukt. Bij inlevering van 72 actiesterren (het maximale aantal) kost de kalender f 12,50. Aan de binnenkant van de sixpacks Tarwebok en Oud Bruin staan twaalf sterren afgedrukt, zodat dubbel zo snel kan worden gespaard. Win kalender! De schilderijen van de Heineken Kalender 1994 zijn gemaakt door de schilders Malcolm T. Liepke, Anne Magill, Sandra Fisher en Ed Martinez. Zij heb ben het genieten van Heineken vastgelegd op eenzelfde manier als Heineken bier wordt gebrou wen; Uit de beste, uitsluitend natuurlijke ingrediënten, met gevoel voor traditie en vooral veel toewijding. De redactie van Vers van 't Vat heeft vijf Heineken Kalenders 1994 ter verloting gekregen van Marke ting. Om mee te loten hoeft u alleen een briefkaartje te sturen naar: Redactie Vers van 't Vat Postbus 530 2380 BD ZOETERWOUDE Vanaf 1 november voert Heine ken een nieuwe promotieactie op de winkelvloer. De Heineken-liefhebbers krij gen bij elke actiekrat twee wenskaarten met envelop. Bo vendien kunnen ze tot eind ja nuari de exclusieve Heineken- schilderijenkalender voor 1994 bestellen. Op de kratten 30cl Heineken bier zit een speciale crate- cover. De wenskaarten en het bestelformulier voor de ka lender zitten in een pakketje, dat is bevestigd aan de onder kant van die kratkaart. Anneke van de Wijngaart (Sales Promotion coördinator Heine ken): "We weten dat de consu- Vermeld duidelijk uw naam, personeelsnummer, adres en in terne telefoonnummer. De vijf winnaars krijgen automatisch bericht. Nederland stond 4 oktober in het teken van het nieuwe bok bierseizoen. In verschillende plaatsen van ons land werd hier op feestelijke wijze aandacht aan geschonken. Groningen liet het eerste Heineken Tar webok zelfs invliegen. En Den Haag liet de eerste vaten naar het pas geopende café Windows komen. De wereld van het bokbier is sinds vorig jaar niet meer het zelfde. De introductie van Hei neken Tarwebok heeft alles op zijn kop gezet. Het nieuwe Tar webok veranderde het imago van bokbier. Vanouds werd dit bier gekoppeld aan grauw weer en wollen truien. Nu heeft het een zonnige uitstraling gekre gen. Met als gevolg dat twee maal zo veel Nederlandse bier drinkers op bokbier zijn over gestapt. Bij zo'n verandering hoort ook een andere opening. Dat gebeurde dit jaar dan ook. Zo vloog Heineken 4 oktober de eerste vaten Heineken Tar webok naar het noordelijke Eel- de. Daar stond directeur F. van der Werff van Groningen Air- port al klaar om direct na de aankomst van het bier het bok bierseizoen te openen. De aankomst van Heineken Tarwebok in Eelde kUrC Zoeds leitr hrdaejcl ft' (Vervolg op pagina 30)

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 29