Bootz introduceert Dark Ebony Bokma presenteert Volmout Jonge Bols start opvallende promotieactie GIGA NTISCH D KI T A PL A N:uA !.V NU BIJ JONGE BOLS Zoetermeer Nederland heeft er een nieuwe 'tic' bijgekregen: Bootz Dark Ebony. Deze speciale vieux werd onlangs geïntrodu ceerd door Bols Benelux. Vieux is nog steeds een popu laire drank in Nederland. Naast de traditionele vieux was er nog ruimte voor een vieux met een jong en eigentijds karakter. Dit bleek uit consumentenonder zoek. Deze ruimte heeft Bols gevuld met Bootz Dark Ebony. Vooral veel jongere consumen ten mixen vieux graag met cola of jus d'orange. Ook Bootz Dark Ebony is hier bijzonder geschikt voor. De nieuwe vieux bezit een herken bare portwijn-smaak met een vleugje vanille en cacao. De naam Dark Ebony verwijst naar de warme kleur van ebbe- hout. De nieuwe vieux van Bols heeft dezelfde kleur. Opvallend aan het etiket op de fles zijn de symbolen die er op staan. Zij verwijzen naar Europese wereldsteden zoals Rome, Parijs en Genève. Zoetermeer Bokma heeft een nieuwe graanjenever op de markt gebracht: Bokma Vol mout. De eerste reacties van consumenten op Bokma Vol mout zijn unaniem positief. Bokma Volmout is het "leven de" bewijs dat Bokma nog steeds een vernieuwende jene verspecialist is, zo wordt ge meld vanuit Zoetermeer. De nieuwe jonge graanjenever heeft een goudgele kleur. In tegenstelling tot andere jonge graanjenevers bevat Bokma Volmout een hoog moutwijn gehalte. Vroeger werd jenever geheel uit moutwijn gestookt. Bokma Volmout is daarom wel nieuw, maar tegelijkertijd ge baseerd op de eeuwenoude tra dities van Bokma. Bokma Vol mout heeft een licht goudgele kleur. De jenever heeft een krachtige smaak. Deze smaak is te danken aan kruiden en spe cerijen als de Curacao-schil, nootmuskaat, kaneel en de je neverbes. Uit marktonderzoek blijkt dat bij de consument de voorkeur groeit voor hoge kwaliteit, onderscheidende smaken en waardering voor natuur, tradi tie en ambacht. Bokma is met Bokma Volmout tegemoet gekomen aan deze behoefte. Zoetermeer Jonge Bols Graanjenever is een opvallende nieuwe promotieactie gestart. Consumenten kunnen in het bezit komen van een voor pagina van de krant van een datum naar keuze vanaf het jaar 1893. Bijvoorbeeld een trouw dag, een geboortedag of een andere dag die dierbaar is. De pagina is gedrukt op exclusief papier en is een unieke en waar devolle herinnering aan die bij zondere dag. Vanaf september zendt Bols met grote regelmaat een nieu we reclamefilm uit. Hierin wordt Bols geassocieerd met emotionele waarden zoals vriendschap, genieten, gastvrij heid en oerhollands landschap. De voorpagina met nieuws op een historische èn dierbare dag, sluit naadloos bij dit filmpje aan. Gedurende de actie periode is iedere fles Jonge Bols voorzien van een actielabel met een bestelbon. Hierop staat precies hoe de consument de pagina naar keuze kan bemachtigen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 23