Sinister Project wint Heineken Crossover Award Handels- onderscheidin voor Tarwebol Den Bosch De Amsterdam se formatie Sinister Project heeft de Heineken Crossover Award 1993 in de wacht ge sleept. Dit gebeurde tijdens de goedbezochte finale op zondag avond 26 september in het Bossche Casino De Schouw burg. De jury (Meta de Vries, Cees Schrama, Gilles Peterson, Cesar Zuiderwijk, Corné Evers en Wil Steyling) vond Sinister Project duidelijk de beste cross over. De groep mag als beloning De drummer van 4 Sinister Project een compact disc opnemen. De Heineken Crossover Award is een prijs voor talent dat zich beweegt tussen pop en jazz. De toenemende populariteit van 'crossovers' als acid jazz, fusion en jazz rock, is voor Heineken aanleiding geweest deze prijs te sponsoren. De uitreiking vindt elk jaar plaats. In principe kan iedere talentvolle Nederlandse formatie aan de Heineken Crossover Award deelnemen. Ook als de groep buitenlandse musici bevat. Het gaat echter in eerste instantie om groepen die nog niet eerder een eigen cd hebben opgenomen. Heineken Tarwebok heeft de 'Wheel of Retail' gewonnen. Brandmanager Thuisverbruik Janco Duvekot nam deze han delsonderscheiding namens Heineken in ontvangst tijdens een 1 oktober gehouden gala avond in het Amsterdamse Hil- ton-hotel. De Wheel of Retail is een ini tiatief van het vakblad Distri- food. Volgens dit magazine hebben winnaars van deze prijs baanbrekend werk verzet om de consument datgene te bie den waar hij om vraagt. Inko pers van supermarktorganisa ties en een deskundige jury hebben dit jaar geoordeeld over meer dan duizend produkten die in 1992 zijn geïntroduceerd in het levensmiddelenkanaal. Er waren nominaties in 21 categorieën. Heineken Tarwe bok kreeg de hoogste waarde ring in de categorie 'Vruchten sappen, alcoholvrije en alcohol houdende dranken'. Ook Vru- mona viel in de prijzen. De introductie van Royal Club Lemon en Tonic in de 1 liter kunststoffles, kreeg als enige in deze categorie een eervolle ver melding. De introductie van Amstel Malt in blik was even eens genomineerd. Deze ein digde als tiende en laatste in de zelfde categorie. Niet verwacht "Heineken had niet verwacht de Wheel of Retail te kunnen winnen, omdat Tarwebok een seizoensprodukt is. Een pro- dukt dat het hele jaar verkrijg baar is, maakt normaal gespro ken veel meer kans op een Wheel of Retail. Daarom is de ze onderscheiding een extra mooie bekroning op het werk van alle Heineken-medewer- kers die vorig jaar betrokken waren bij de ontwikkeling, pro- duktie en het op de markt bren gen van Tarwebok. Wij blijken door gezamenlijke inspanning in staat te zijn een kwaliteits- produkt op de markt te brengen dat wordt gewaardeerd door de handel en de consument. Laten we hopen dat dit succes een voorloper is voor de introductie De'Wheel of Retail' A voor Heineken Tarwebok is een bekroning op de inspanningen van veel Heineken-medewerkers van 1994 en Kylian", aldus Jan- co Duvekot, die overigens Mare Bolland inmiddels is op gevolgd als hoofd Thuisver bruik Vrumona.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 15