Amstel in een nieuw jasje Amstel bier krijgt vanaf 25 oktober een vernieuwde jas. Door aanpassing van het voor-, achter- en halsetiket, is Amstel met een ander merkbeeld klaar voor de komende jaren. Andere Amstelbieren krijgen eenzelfde 'huisstijl' aangemeten. Het gezicht van Amstel blijft uiteraard rood/wit. De veranderingen zijn onder deel van een groter, internatio naal project, waarin Nederland is meegelopen. Een onderdeel van deze verandering is de in ternationale aanpassing van het zogenoemde Amstel- wapen op de flessen. Product manager René van der Graaf over de veranderingen voor de Nederlandse markt: "Elk merk moet van tijd tot tijd zijn ver pakking aanpassen. De voorde len hiervan zijn een verhoging van je kwaliteitsbeeld (het aan gepaste etiket) en een meer eigentijdse verpakking. Boven dien toon je door verandering aan de consument en de handel dat je actief met je merken omgaat." Veranderingen De laatste verpakkingsveran dering voor Amstel was drie jaar geleden. Het ging toen om kleine veranderingen ten op zichte van de oude verpakking. René: "Nu zetten we opnieuw een stap. We hebben het hals etiket veranderd en het wapen van Amstel aangepast. Boven- M Het nieuwe en oude etiket (rechts) van Amstel dien wordt in de tekst op het achteretiket de nadruk gelegd op de aloude traditie van het brouwproces van Amstel. Deze uitingen zullen straks ook op alle andere bieren van Amstel te zien zijn, zoals 1870, Gold, Malt, Oud Bruin en Light. Am stel Bockbier zal met ingang van het komende bokbiersei- zoen eveneens in een ver nieuwde verpakking op de markt komen (zie elders in dit blad -red.). Wat blijft, zijn de kenmerkende rood/witte kleu ren. Die kleuren horen bij Amstel en daar zullen we niet aan tomen." Glaswerk Amstel pils ondergaat als eerste een verandering. Vanaf 25 ok tober worden de aangepaste flesjes op de markt gebacht. Andere Amstel bieren volgen. "En eind 1993 hopen we ook het Amstel vilt en het Amstel glaswerk met het nieuwe merk- beeld op de markt te brengen." De aanpassing van de 'Amstel- huisstijl' blijft overigens niet beperkt tot Nederland. In Frankrijk heeft de introductie al plaats gevonden. Andere landen volgen. Het nieuwe etiket van A Amstel

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 8