nieuwe andel Verenigingen bedanken Heineken Zoeterwoude Op 26 augus tus zette de Zoeterwoudse drum fanfare VIOS onze brou werij op muzikale wijze in het zonnetje. Aanleiding was dat Heineken voor het twintigste jaar een bedrag van tienduizend gulden heeft geschonken aan het Zoeterwoudse verenigings leven. Heineken verdeelt dit geld op advies van het gemeentebe stuur van Zoeterwoude onder diverse verenigingen en stich tingen. Via een aubade bedank te VIOS Heineken namens alle andere verenigingen voor de jaarlijkse donaties. Burgemeester Houdijk over handigde een boek aan het hoofd Personeelszaken van Heineken Nederland, Kees Zandvliet. Aan het boekwerk hadden alle verenigingen die ooit een donatie van Heine ken gekregen hebben een bij drage geleverd. Zo schreven zij ondermeer wat zij met het geld gedaan hebben. Katwijk Met veel vuurwerk en de nodige champagne is maandag 13 september de nieuwe drankenhandel Toonen-Lafeber in Katwijk geopend. Deze Heineken-dochter aan de Steenbakkerstraat 12 is het ge volg van het samengaan van de drankenhandels Toonen (Noord- wijk), Pluimgraaff (Katwijk) en Lafeber (Leiderdorp). De be drijfsleider is Ton Rodenburg. De drankenhandel is per 1 maart van dit jaar in Katwijk gehuis vest. De officiële opening liet nog op zich wachten omdat er in het beginstadium enkele aan loopproblemen waren. Peter Goudswaard van Toonen-Lafe ber, de coördinator van het ope ningsfeest, hierover: "Bij elke verandering is het in het begin voor de klanten en andere rela ties even wennen. Je hebt te maken met een ander telefoon nummer, een grotere organisa tie in een andere plaats en vaak ook met nieuwe medewerkers. Sommige van onze klanten, zo als de horecarelaties in Noord- wijk en Katwijk, waren tot dan toe gewend aan een kleine, huiselijk ingerichte dranken handel", aldus Peter Gouds waard. "Andere relaties waren nog niet gewend aan het ge bruik van de zogenoemde 'bel- kaart'. Met behulp van deze kaart houden onze verkoopte lefonistes bij op welke dag en tijd een horecabedrijf gebeld moet worden voor de nieuwe bestelling. De 'belkaart' is een stukje service van onze kant richting onze relaties. Hij of zij hoeft niet zelf te bellen zodat eindeloos wachten niet meer voorkomt als de lijnen in ge sprek zijn. Dat laatste kan ui teraard met de ruim duizend klanten die wij hebben nogal eens voorkomen." Open dag De opening van 13 september was ook bedoeld als 'open dag' om relaties te laten kennisma ken met de nieuwe organisatie. "We hebben er een soort wan- delfeest van gemaakt, waarbij mensen in een ongedwongen Hij is erg tevreden over het ver loop van de open dag. "Dankzij de inzet van al onze vijftig me dewerkers hebben we er een goede dag van kunnen maken." In oktober krijgt de open dag een vervolg. Maar dan zijn de genodigden de medewerkers van Toonen-Lafeber met hun partners. Peter Goudswaard: "Ook deze dag is bedoeld om de onderlinge contacten te verbe teren. Bovendien is deze dag be doeld om iedereen te bedanken voor zijn of haar inspanningen in de afgelopen maanden." Van links naar rechts: Peter Goudswaard, wethouder Van Mierlo en Ton Rodenburg sfeer konden rondlopen. Eigen personeel gaf die dag rondlei dingen door het bedrijf. Verder was er een glasgraveerder aan wezig en hadden we een goo chelaar uitgenodigd. Ook kon den de bezoekers een videofilm zien over Toonen-Lafeber. Die is in onze opdracht gemaakt door Henk Visser van de Au diovisuele Dienst in Zoeter woude. De officiële opening werd verricht door drs. H. van Mierlo, de wethouder van Eco nomische Zaken te Katwijk", somt Goudswaard op.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 27