A Uitmarkt, Amsterdam T verschillende binnen- en bui tenpodia. Net als in voorgaande jaren was Heineken hoofd sponsor van dit evenement. Daarom waren in de stad diverse tappunten en tapeilan- den en twee grote tenten, met daarin een Heineken grand café, geplaatst. Liefhebbers van jazz en blues konden dat weekeinde terecht in Leiden èn in Rotterdam. In de havenstad vond het Heine ken Jazz en Blues Festival plaats. Een evenement dat al een aantal jaren bestaat, maar dit jaar een nieuwe naam en nieuwe opzet had gekregen. Wat bleef, waren de streetpara- des, de optredens in de bekende jazzcafés en op buitenpodia. Een van de hoogtepunten van drijven die het Schouwburg plein omzomen, was het een unieke belevenis. Nieuw was ook de 'Heineken Pleinbio scoop'. Op een groot formaat doek werden diverse films ver toond, met live uitgevoerde muziek. Maar ook in de periode vóór en na het laatste weekend van au gustus zijn er vele evenemen ten geweest. Zo streden medio september 22 landenteams in een zeilwedstrijd op het IJssel- meer om de Interpol Coppers' cup. Alle teams bestonden uit vier politie-functionarissen, af komstig uit diverse landen. Heineken had voor de gelegen heid de Zeilvereniging in Hoom, de gastvereniging voor dit evenement, met tappunten en parasols een extra Heineken uitstraling gegeven. Een video van de vorige Whitbread Race maakte Heinekens betrokken heid bij de zeilsport duidelijk. Tevens was in het clubhuis de route van de huidige Whitbread Round the World Race for the Heineken Trophy te zien. Een töpevenement van de maand september was uiter aard the US Open. Deze open Amerikaanse tenniskampioen schappen op het prestigieuze Flushing Meadows in New York vormen een van de be langrijkste Grand Slam-toer- nooien ter wereld. Omdat het ook het laatste grote toernooi is het festival was de Sax-Opho ping op het Schouwburgplein. Keimpe de Jong dirigeerde daar niet alleen het orkest De Kweekbak, maar ook zo'n ne genhonderd saxofonisten uit het gehele land, die zich telefo nisch voor dit concert hadden aangemeld. Bekende namen als Hans Dulfer en Linda Bloem- hard verleenden er ook hun me dewerking aan. Voor saxofonis ten en belangstellenden, die veelal een goed plaatsje hadden gevonden op een zonnig terras van een van de vele horecabe- van het tennisseizoen, zijn alle grote namen op Flushing Mea dows aanwezig. Niet alleen om toernooiwinnaar te wor den, maar ook omdat deelname de kans vergroot om zo hoog mogelijk te eindigen op de wereldranglijst. Miljoenen ten- nisliefhebbers over de gehele Heineken Pleinbioscoop, A Rotterdam wereld hebben twaalf dagen lang aan de buis gekluisterd gezeten. Zij konden zien hoe 'official sponsor' Heineken op vallend aanwezig was met twee grote 'Heineken-balken' op het centre court. Ook dit jaar was Heineken het officiële bier van het US Open. Tennisster Sabatini (US Open, New York)

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 21