was er bij Het laatste weekend van augustus stond bol van de evenementen, waarbij Heineken betrokken was als sponsor. Dat weekeinde werd bijvoor beeld de finale gespeeld van het dameshockeytoemooi om de Champions Trophy. In het Am- stelveense Wagenerstadion had ons concern voor het eerst een eigen hospitalitytent neerge zet. Gedurende de zes toer- nooidagen werden daar de voor zitter en een lid van de barcommissie ontvangen van hockeyclubs uit het gehele land. Alle hockeyverenigingen hadden daarvoor een uitnodi ging ontvangen, ongeacht het merk bier dat in hun clubhuis Champions Trophy, A Amstelveen wordt geschonken. Heineken bood hen een ontvangst in de gastentent aan en een entree- kaart voor een toemooidag. Het werd een groot succes. Elke dag maakten circa tachtig be stuursleden graag gebruik van de uitnodiging. Ook als liefheb bers van de hockeysport kwa men zij aan hun trekken, want het Nederlandse vrouwenteam speelde een goed toernooi. Na een spannende finale tegen Australië, die in een gelijk spel eindigde, brachten penalty's uiteindelijk de beslissing. Aus tralië won de Champions Tro phy. Nederland bereikte een eervolle tweede plaats. Massaal was ook de belangstel ling bij de Uitmarkt, die voor de zestiende achtereenvolgende keer plaatsvond in Amsterdam. Een half miljoen bezoekers kwamen naar deze traditionele opening van het culturele sei zoen. De Uitmarkt speelde zich voornamelijk af op en rond het Museumplein en het Leidse- plein. Bij tal van kraampjes konden de bezoekers informa tie krijgen over activiteiten in het komende culturele seizoen. Daarnaast konden de bezoe kers een voorproefje krijgen van diverse voorstellingen, door optredens op de negentien Uitmarkt, Amsterdam

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 20