A Heineken Brouwerijen Brasseries Heineken in Mons- en-Baroeul gebrouwen. Voor Kylian wordt namelijk gebruik gemaakt van hetzelfde gist als het Franse bier George Kil- lian's, dat ook in Mons wordt gebrouwen. Kylian is in tegen stelling tot '1994', een boven gistend bier. Door gebruik van donkere mouten heeft het een koperrode kleur", aldus Moni que Peters. Ze voegt er aan toe dat Heine ken met Kylian en 1994 bewijst, dat een nieuw en goed speciaalbier niet hoeft te zijn gebaseerd op een oud recept. Volgens het introductieteam (zie foto) dat aan deze produk- ten heeft gewerkt, ligt de kracht in de huidige brouw- expertise van de Heineken Brouwerijen. De kwaliteit staat centraal. Na Horecava Kylian wordt vlak na de Hore cava, in januari volgend jaar in fles en fust op de markt ge bracht. Dit geldt voor zowel de horeca als voor de thuisver- bruikmarkt (supermarkten et cetera). Met het produkt richt Heineken zich op de groep 18 tot 35-jarigen uit de wat hogere sociale klassen. "Die proberen zich steeds meer te profileren en doen dat ondermeer door te kiezen voor speciale bieren. Wij spelen daar met het kwaliteits- produkt Kylian op in. Boven dien hebben we gekozen voor een eigentijdse invulling van het ontwerp van de verpakkin gen", zegt de brandmanager. De etiketten van de twee nieu we bieren bijvoorbeeld, ogen in derdaad modem. Ze zijn ont wikkeld door een Belgisch De wereldbol op het etiket van Kylian staat voor avontuurlijkheid Het team dat de introductie van 1994 en Kylian heeft voorbereid. Van links naar rechts (staand): Ger Egberts, Leo Slappendel, Hans Twaalfhoven; (zittend): Koos Woltjes, Monique Peters, Rolf Italianer, Karin Benter (team leden mw. Margritha Meijer, Henk Eisink en Gerard Foncke ontbreken op deze foto) reclamebureau, dat alles weet van speciaalbieren. Monique Peters: "Het resultaat is in bei de gevallen een etiket, dat de fles op het oog hoger en ranker laat lijken. Het etiket zelf is ho ger dan we tot nu toe gewend waren. De kleurkeuze doet de rest. Maar de fles is dezelfde als die we gebruiken voor Heine ken bier." Kylian zal vanaf volgend voor jaar bij de meeste supermark ten en slijterijen verkrijgbaar zijn. Wat betreft de horeca is ge kozen voor een minder brede verspreiding. Het nieuwe speci aalbier zal met name worden geschonken of getapt in gele genheden waar de eerder ge noemde Kylian-doelgroep een biertje drinkt.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 17