M '1994', de nieuwjaarsgroet van onze brouwers aan de Heineken-liefhebbers Twee nieuwe bieren ondergistend bier. Uit onder zoek is gebleken, dat de waar dering van de consument voor dit bier erg hoog is. Het recept is een resultaat van samenwer king tussen de Heineken-spe- cialisten van Produktontwik- keling, Brouwen Den Bosch en Marketing. Volgens Monique Peters bewijst dit dat je met ver eende krachten heel ver kunt komen. Het decemberbier wordt uitgeleverd in een ca deauverpakking. Naast de fles jes zit daarin ook een '1994'- glas. Want bij een speciaalbier hoort een speciaal glas. De con sument kan 1994 voor zichzelf kopen, maar ook cadeau geven tijdens de feestdagen. Gezien de goede reactie van de handel op '1994', is de kans groot dat er volgend jaar een '1995' wordt gebrouwen. Kylian Tijdens een 15 september ge houden persconferentie, werd naast 1994 ook 'Kylian' gepre senteerd aan de buitenwereld. Kylian is eveneens een speci aalbier met een alcoholpercen tage van 6,5 procent. Ook voor Kylian is een speciaal glas ont wikkeld. "Dit bier onderstreept het internationale karakter van onze brouwerijen. Het wordt door onze Franse collega's van De Heineken Brouwerijen brengen de komende maanden twee nieuwe speciaalbieren op de markt. Het gaat om het ein- dejaarsbier '1994' en 'Kylian'. Monique Peters, senior brand- manager Heineken Nederland, licht op deze pagina's de ach tergronden toe. "'1994' wordt twee weken voor Kerstmis uitgeleverd. Nog dit jaar dus. Het is een geste van de Heineken-brouwers aan de con sument. Dit éénmalig gebrou wen speciaalbier hoort bij de feestelijke, sfeervolle decem bermaand. Het is voor onze brouwers de manier om de Hei- neken-liefhebber een heerlijk 1994 toe te wensen", aldus de senior brandmanager. Als ze zegt "éénmalig gebrouwen", gaan de gedachten meteen te rug naar het succes van Heine ken Tarwebok. Vanwege de overweldigende vraag uit de markt werd ook na de herfst nog een aantal extra brouwsels gemaakt. Monique Peters: "Van '1994' wordt inderdaad maar één brouwsel gemaakt. Het is natuurlijk wel zo, dat we de handel vantevoren hebben ingelicht over dit nieuwe speci aalbier. Het aantal hectoliters is afgestemd op vraag uit de thuisverbruikmarkt. En die vraag is groot. Groter zelfs dan we hadden verwacht. We zijn daar trots op." Samen kom je ver Het 6,5 procent alcohol bevat tende '1994' wordt gebrouwen in onze Bossche brouwerij. Het is, zoals Heineken pilsener, een

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 16