spil van alle Heineken- activiteiten op het terrein. O We schrijven donderdagmiddag 22 juli. De eerste toemooidag van het Heineken Open 1993. De zon straalt op de greens van de Noordwijkse. Hospitality-manager Meint van Kuiken is de Hl Heineken ontvangt gedurende dit naamdragende evenement, dat onder verantwoording valt van productmanager Goof Meijer (Marketing Heineken Nederland), enkele honderden gasten. Een groot gedeelte daarvan bestaat uit zaken relaties en vertegenwoor digers van de pers. Het Heineken Open, zoals ook andere evenemen ten, is een unieke locatie voor het versterken van de diverse contacten. Je spreekt elkaar zakelijk, maar toch ook informeel. Afdelingen als Horeca en Thuisverbmik grijpen een evenement als het Heineken Open dan ook met beide handen aan en nodigen klanten uit (Y? It voor een bezoek aan de ontvangstruimte Het mag daar uiteraard niet ontbreken aan drankjes en hap jes en diverse andere voorzie ningen. Alles op een kwali teitsniveau dat bij Heineken past. Er moet daadwerkelijk voor een week een compleet café/restaurant in bedrijf zijn op een daarvoor ongewone plek. Meint van Kuiken is er voor verantwoordelijk dat dit unie ke horecabedrijf naar behoren draait. Denk bijvoorbeeld aan het continu op peil houden van de benodigde voorraden. Ook voor wat betreft de Heineken golfshop, ingericht naast de ontvangstruimte. "De artike len die daar worden verkocht worden in Portugal gemaakt. Jullie zijn getuige van een prak- Winnaai Colin Montgomeiie A tijkvoorbeeld. Op dit moment staat een vrachtwagen bij de in gang van het terrein, waarin een bestelling zit die we me teen nodig hebben. Dat is een probleem, want de vrachtwa gen mag overdag de baan niet op. Dat zou de golfspelers die deelnemen aan het Heineken Open storen in hun spel. En dat is verboden", aldus Meint. Via een walkie-talkie roept hij een toernooi-medewerker op. Hij geeft hem de opdracht met een (geluidsarm) golfwagentje naar de vrachtwagen te gaan. Meint: "Achterop die buggie is een laadbak gemonteerd. Zo kun nen we de spullen naar de tent vervoeren, zonder het toernooi te verstoren." Ons gesprek met de hospitality- manager wordt continu onder broken vanwege dit soort pro blemen. Hij fungeert duidelijk als troubleshooter: "Ik ben bij problemen hier het eerste aan spreekpunt. Niet alleen voor Heineken. Ook voor proble men van toernooi-organisator Reved, Bols Benelux en Vru- mona geldt dat. Verder onder houd ik bijvoorbeeld contacten met Staatsbosbeheer (de eige naar van de golfbaan en het om ringende beschermd natuurge bied), de plaatselijke en regionale politie en Proseco. En voor alle ondersteunend en be dienend personeel dat hier rondloopt ben ik tijdens het evenement degene die de be slissingen neemt." Heineken zet voor een goed verloop van

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 8