Amstel Malt sponsort wielerrondes Nieuwe Pepsi zonder suiker Japanse Heineken advertentietrein Boxmeer Op bijgaande foto ziet u hoe Miss Amstel Malt de Zwitser Tony Rominger felici teert met zijn overwinning in de onlangs verreden Ronde van Boxmeer. Deze wielerwedstrijd is traditiegetrouw de eerste in de reeks van criteria die in ons land wordt georganiseerd na af loop van de Tour de France. Tony Rominger zegevierde in de door Amstel Malt gesponsorde Ronde van Boxmeer Voorheen werd de Ronde van Boxmeer door een collega-brou wer gesponsord. Dit jaar was voor het eerst Amstel Malt een van de medesponsors. Dat was duidelijk te zien aan de vele re clameborden van Amstel Malt, de Amstel Malt gastenbus bij de finish en de inrichting van de ontvangstruimten voor geno digden. Hoewel dit jaar minder toeschouwers dan anders naar Boxmeer waren gekomen, was het volop feest langs het par cours. Op talloze punten traden bands op. Verder was het Am stel Malt samplingteam aanwe zig om mini-blikjes Amstel Malt aan te bieden aan het pu bliek. Amstel Malt is ook actief in het sponsoren van diverse andere oerhollandse wielerevenemen- ten. Zo was het merk eveneens medesponsor van de medio au gustus gehouden Ronde van Nederland. Deze ging van start in Leiden en eindigde in Val kenburg aan de Geul. De ren ners reden zes etappes en deden ondermeer Leidschendam, Rot terdam en Wijlre aan. Amstel Malt was dagsponsor van de eerste en de vierde etappe. Ver der speelde de Amstel Karaoke Show een schakelrol in het avondprogramma in de vijf (dag)finishplaatsen: Tilburg, Huizen, Hardenberg, Venlo en Valkenburg aan de Geul. Tokio De nieuwe televisie commercial in Japan (zie VW6-93) heeft een ludiek ver volg gekregen. Op de drukste lijnen van Tokio rijden ver schillende treinen met Heine- ken-advertenties uit de jongste commercial. Elf rijtuigen zijn aan de binnenkant vol gehan gen met groene en gouden foto's uit deze commercial. Wie de commercial 'Two glasses' in zijn geheel wil zien, kan in en kele wagons terecht. Daar wordt de commercial op tele visieschermen uitgezonden. Heineken Japan heeft met deze advertentietrein tenmin ste 200.000 Japanners dorstig gemaakt naar Heineken bier. Bunnik Vmmona levert van af half september een nieuwe suikervrije cola uit: Pepsi Max. "Deze heeft een volle krachtige colasmaak, maar zonder de sui ker. Met de introductie van Pepsi Max wordt een nieuwe categorie aan de colamarkt toe gevoegd, naast de al bestaande Regular- en Lightsegmenten", aldus Vrumona in een recent persbericht. Pepsi Max is al geïntroduceerd in Engeland, Schotland en Ita lië. Daar is de nieuwe cola een succes. In het volgende ler van Vers van 't Vat ireid aandacht voor Vru- 's jongste produkt.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 20