Colonne 2 Zoeterwoude uit produktie Brandmelders vernieuwd Digitale telefooncentrales KOL. 2 z/wou Einde tap 28 juli 1993 05 00 hr. Zoeterwoude De in 1977 in produktie genomen Colonne 2 van de afdeling Verpakken in Zoeterwoude, is stilgelegd in de laatste week van juli. De afvul- lijn is voor Nederlandse begrip pen verouderd. Op Colonne 2 werd bier afgevuld in flessen voor de binnenlandse markt. Een flink deel van die produk tie wordt opgevangen door Co lonne 12 in Den Bosch. Het ove rige wordt verdeeld over de an dere flessenlijnen van Heine- ken. "De medewerkers van Colonne 2 hebben binnen de Bottelarij in Zoeterwoude an der werk gekregen", meldt chef Verpakken Leen van Paridon. De colonne werd feestelijk uit geluid. Ter gelegenheid van het Wo,k bier is niet door mijn kume^egaatH Amstct Hemelen. Buckler Malt. neb ik Mijn "Machines maakten Heineken jaar na jaar I Nu is na 15 jaar. mijn einde daar. van de band komen van het laatste flesje, werd door de me dewerkers een gedicht opge hangen. Colonne 2 is inmid dels te koop aangeboden. Colonne 2 is uit produktie. A Na de laatste produktierun hingen de betrokken Zoeterwoudse collega's dit gedicht op Zoeterwoude In de periode van juli tot en met december aanstaande worden in het Zoe terwoudse kantoorgebouw alle brandmelders vervangen. Dit geldt ook voor de bijbeho rende bedieningscentrale. Voor de huidige, twintig jaar oude in stallatie zijn geen onderdelen meer verkrijgbaar. De nieuwe bedieningscentrale zal op de be gane grond worden geïn- Een monteur bezig met de vernieuwing van een brandmelder stalleerd. Dit vergemakkelijkt de bediening voor de Interne Dienst. Alle kantoorruimtes krijgen niet alleen een nieuwe brandmelder, maar ook een zogenoemde nevensignalering. Zoals nu ook al het geval is bij bijvoorbeeld archieven, wordt op de gang een lampje aange bracht. Dat springt aan in geval van brand-alarm. Wanneer er brandalarm is, wordt dit automatisch doorge geven aan de Poortcontrole. Die alarmeert de Bedrijfsbrand weer van Heineken èn de Leid- se brandweer. Beide rukken uit. Blijkt binnen enkele minuten dat het om een ongewenst alarm gaat (bijvoorbeeld door hevig roken in een vergader zaal) in plaats van om echte brand, dan kan de Leidse brand weer worden afgezegd. De Be drijfsbrandweer komt echter in ieder geval zelf poolshoogte ne men. Wat ieder in geval van alarm moet doen, staat beschreven in de Ontruimingsinstructies. Die zijn in de meeste ruimtes van het Zoeterwoudse kantoor aan de wand bevestigd. Amsterdam/Bunnik De ves tigingen in Amsterdam en Bun- nik krijgen binnenkort nieuwe telefooncentrales. Beide vesti gingen hebben gekozen voor vervanging van hun huidige elektronische centrale door een digitale versie. Vrumona zal haar nieuwe cen trale omstreeks half oktober in gebruik nemen. In Amsterdam wordt de centrale 27 september operationeel. Om tot een juiste keuze te komen, is een werkgroep in het leven geroepen. Deze heeft zich ruim een jaar gebogen over allerlei alternatieven. In deze werkgroep zaten hoofd Interne Dienst Amsterdam Willem de Vries, Anthony Tseng (com munication manager A'Wet), Hans Dobbeling (projektleider Vrumona), Hannie Overdiek (hoofd Interne Dienst Vrumo na], Piet van Dijk (medewerker Heineken Netwerk Services) en Hans Marck (chef Beheer Te lecommunicatie/Netwerk) De nieuwe telefooncentrale biedt tal van voordelen voor de gebruikers en de mensen die naar Heineken bellen. De tele fonistes hebben bijvoorbeeld een beter overzicht van de wachttijd van binnenkomende gesprekken. Daardoor kunnen zij beter ingrijpen wanneer een beller te lang moet wachten. Op ongeveer de helft van de telefoonaansluitingen in de Amsterdamse kantoren zal een digitaal toestel worden geïnstal leerd. Dit heeft een display waarop ondermeer informatie is te lezen over nummer en naam van de beller en de duur van het gesprek. Op dergelijke toestellen kan ook 'handsfree' worden getelefoneerd, dus zon der de hoorn te gebruiken. Een ingebouwde speaker maakt het meeluisteren door derden mo gelijk. Bovendien kan het toestel als intercom worden gebruikt op de eigen afdeling. Het voordeel hiervan is dat de netlijn tijdens die onderlinge communicatie vrij blijft voor binnenkomende telefoonge sprekken. De bereikbaarheid is hierdoor zeer groot. Circa 80% van de digitale toestellen zal de mogelijkheid tot voice-mail hebben. Dat houdt in dat het toestel als antwoordapparaat te gebruiken is. De gebruiker kan zelf een boodschap inspreken, waarna degene die belt ook een boodschap kan achterlaten.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 14