Heineken sponsort een aantal internationale sportevenementen. Ondermeer omdat het veel belangstelling oplevert van tv-zenders en gedrukte media. Een inventarisatie. Het mediabereik van Chris Woerts is Media Manager voor Heineken N.V., afdeling Corporate Sponsorships. Hij houdt kantoor in Amsterdam jA'Wet], als hij in het land is. Want vaak vertoeft hij in het buitenland. Ondermeer om persrelaties te ontvangen en te begeleiden tijdens sportevene menten als het golftoemooi Heineken Australian Open. Heineken voelt zich bij deze evenementen thuis, omdat ze uitstralen waar Heineken voor staat: topkwaliteit. Gewoon het beste. In bier, in zeezeilen, golf en tennis. "De internationale evenemen- tensponsoring is een paar jaar geleden definitief begonnen met het Australisch Open golfkampioenschap. Heineken werd toen medesponsor. Links: Greg Norman tijdens de Heineken Classic Rechtsboven: De Heineken Regatta van dit jaar op Sint-Maarten In het midden: Boris Becker in actie op het US Open (1992) Inmiddels is dat toernooi naamdragend, omdat we er hoofdsponsor van zijn gewor den. Het heet nu Heineken Australian Open. Heineken heeft nog niet zo lang geleden het besluit genomen, vooral naamdragende evenementen te sponsoren. Het Nederlandse Heineken Open was het eerste internationale toernooi waar de naam van onze brouwerij aan werd gegeven. Wat betreft golf kennen we daarom naast het Heineken Dutch Open en het Heineken Australian Open ook het Heineken Open Cata lonia, de Heineken World Cup en de Heineken Classic", aldus Chris. Hij voegt daaraan toe dat de Heineken Classic een Heineken Export-evenement is en Heineken Catalonia een evenement van El Aguila. En dat daarnaast op lokaal niveau wereldwijd veel golfactivi- teiten worden ontwikkeld, zoals in Puerto Rico, Canada, Griekenland, Jamaica, het Caraïbisch gebied en Azië. Overkoepelende vorm Voor de golfevenementen heeft Heineken één overkoepelende vorm bedacht: de Heineken World of Golf. Chris Woerts: "Dat heeft als voordeel dat de bijbehorende materialen, als bebording en kleding, ingezet kunnen worden voor elk wille keurig golf-evenement. Een klein toernooi dat waar ook ter wereld wordt gehouden, krijgt daardoor toch een krachtige uitstraling. Dat geldt ook voor de ontvangsten van zaken relaties. Sinds Heineken golf sponsort, zie je steeds vaker dat de Heineken-organisatie deze sport gebruikt om de binding met de klanten te verstevigen. Onlangs nog in eigen land, tijdens de Heineken Golf Handelsdag. Maar je ziet het ook in de rest van de wereld. En alles wordt gepresenteerd onder de paraplu van de Heineken World of Golf." In golf wordt internationaal gezien momenteel het meeste Heineken-sponsorgeld gestoken. De hoogwaardige uitstraling

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 16