Wieckse Witte, het witbier uit Maastricht Half mei is de nieuwe campagne rond Wieckse Witte van start gegaan met als slogan 'Wieckse Witte, het witbier uit Maastricht'. Deze wordt via radio, zwart/wit- advertenties in studentenbladen en advertenties in kleur in de verschillende tijdschriften gecommuniceerd. Tegelijkertijd wordt Wieckse Witte in de supermarkten geïntroduceerd. De parasols van Wieckse Witte uit de nieuwe advertentie "We willen met de nieuwe campagne de consument dui delijk maken dat Wieckse Wit te uit Maastricht komt. Boven dien willen we ervoor zorgen dat de bekendheid van Wieckse Witte groter wordt", vertelt brand-manager Joris Craandijk. "Dat doen we door iets over het bier en iets over Maastricht te vertellen. De thema's die in de advertenties voorkomen gaan dan ook over Maastricht. Deze stad staat voor 'stijlvol', 'Bour gondisch leven', 'cultuur en his torie', 'romantiek' en 'ontspan ning'. 'Stijlvol' is ondermeer te rug te vinden in de advertentie 'Flaneren in Maastricht', waar bij je drie 'Pileerkes' (het nieu we glas van Wieckse Witte) naast elkaar ziet staan. De 'ro mantiek' komt temg in de ad vertentie 'Verleid in Maas tricht'. In de radiocommercials hoor je telkens één persoon of een paar mensen iets in het Maastrichts dialect vertellen. Daarop volgt het commentaar 'Je hoeft geen Maastrichts te verstaan om van Wieckse Wit te te genieten', gevolgd door de slogan 'Wieckse Witte, het wit bier uit Maastricht'." Het gaat overigens goed met de verkopen van Wieckse Witte. Het witbier van stadsbrouwerij De Ridder is sinds drie jaar op de markt. Het eerste jaar werd het bier alleen in de horeca geïntroduceerd. In 1992 volgde de introductie bij de slijters. Sinds dit jaar wordt het bier ook in de supermarkten verkocht. Dat gaat gepaard met een actie: bij aankoop van een sixpaclt krijgt de consument een Pileer- ke cadeau.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 8