Winnaars milieu-actie ideeën- buscommissie getrokken Zilveren Effie voor Brand Wijlre De Brand reclame campagne 'Brand, Het bier waar Limburg trots op is' heeft een Zilveren Effie gewonnen. De Effie is een reclame-effecti- viteitsprijs van de VEA (Neder landse Vereniging van Erkende Reclame-Adviesbureaus) en de BVA (Associatie Nederlandse Adverteerders). Met deze jaar prijs erkent de VEA/BVA de bij drage die reclamecampagnes leveren aan het aantoonbaar commerciële succes van onder nemingen. De toewijzing van de Zilveren Effie aan Brand is volgens com mercieel directeur Math Jami- non van Brand de publieke erkenning en bevestiging van het commerciële succes van de reclamecampagne. "De tele visiecommercial 'Kar' en de meest recente film 'Trein' die de export van de eerste vaten Brand bier naar het westen uit beelden, hebben bijgedragen aan de bekendheid van Brand. Onderzoek geeft aan dat de Brand televisie-commercials een nadrukkelijk hoge waarde- rings-score genieten met zeer hoge kwaliteitsimago-aspecten De prijswinaars werden A vrijdag 4 juni met een taart op de hoogte gebracht van het goede nieuws. Zo ook Marijke Westerhuis Zoeterwoude Directeur Pro- duktie Han de Goederen heeft 2 juli in het Bedrijfskantoor te Zoeterwoude de drie prijswin naars van de milieuactie van de Plaatselijke Ideeënbuscommis sie bekendgemaakt. Hij ver richtte hiervoor een trekking in het bijzijn van de overige le den van de Plaatselijke Ideeën buscommissie. De winnaars zijn: De heer B. Verwoerd (eer ste prijs), mevrouw M. Wester huis (tweede prijs) en de heer D.W. Ouwehandj derde prijs). Zij hebben respectievelijk een bon gekregen ter waarde van 2000, 1500 en 1000 gulden, waarvoor ze een fiets kunnen aanschaffen. Bob Verwoerd, werkzaam bij Colonne 1, leverde een idee in dat betrekking had op een an dere reiniging van de afvalbak ken bij de afdeling Verpakken. Marijke Westerhuis (afdelings secretaresse afdeling support) won met haar idee de tweede prijs. Zij opperde om in de pan tries een ander schoonmaak middel te gebruiken dat vrijwel even goed werkt, maar vriende lijker is voor het milieu." Dirk Ouwehand, kwaliteits controleur Emballage B.T.D., leverde een idee in om de plas tic hoesjes die om het label aan de fusten zitten voortaan te be waren. Deze zijn namelijk van plastic dat opnieuw gebruikt kan worden. De plastic strip De trekking van de A prijswinaars door Han de Goederen waarmee het label aan de fust zit, is echter niet recyclebaar. Vandaar dat hij opperde om hiervoor ander plastic te gaan gebruiken. In totaal zijn er 95 milieu-in zendingen geweest, waarvan er tien zijn beloond. Sylvia de Mooy (afdelingssecretaresse Projectservices) kreeg een bos bloemen voor de meeste mi lieu-inzendingen: 28! zoals 'eerlijk', 'traditioneel gebrouwen', 'natuurlijke ingre diënten' en 'goede kwaliteit', aldus laminon. De Brand reclamecampagne is ontwikkeld door het re clamebureau PMSvW/Y&R uit Amsterdam. Heineken feliciteert Math faminon (directie Brand, midden op de foto) en fust Donker (PMSvW/YSxR) met hun prijs. Vuursteen reikte dit jaar de Effies uit Voorzitter Karei Vuursteen van de Raad van Bestuur van A

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 7