Ice tea: nieuw fris-segment Wielerploeg naar Hongarije Een paar maanden geleden besloten Vrumona en Douwe Egberts tot een unieke samenwerking. Het doel was en is het op de markt brengen van een nieuw produkt: Pickwick Ice Tea. "Pickwick is hèt theemerk in Nederland", stelt Marc Bolland (hoofd Thuisverbruik Vrumo na), "Voor ice tea zijn naast een bekend merk ook kennis van thee, kennis van het produce ren en verpakken van frisdran ken èn kennis van de frisdran- kenmarkt nodig. Deze elementen worden in de sa menwerking tussen Douwe Eg berts en Vrumona gebundeld. Beiden kunnen zo een vooraan staande rol spelen in het nieu we ice tea-marktsegment. Bij komend voordeel: Tijdens de contacten tot nu toe bleken de bedrijfsculturen van Douwe Egberts en Vrumona uitste kend op elkaar aan te sluiten," aldus Bolland. Naast Pickwick Ice Tea, dat door Vrumona wordt afgevuld en gedistribueerd, zijn Lipton en Del Monte belangrijke spe lers op de Nederlandse ice tea- markt. Voor Pickwick Ice Tea wordt een intensieve radio campagne ingezet. Daarmee wordt de bekendheid van de nieuwe frisdrank bevorderd en wordt een logische koppeling gemaakt met Pickwick. Daar- HNB-directeui en wielren- liefhebber Frans Versteeg loste het startschot Den Bosch Donderdag 3 juni vertrok de wielervereniging HWTC 'Alweerweg' van Hei- neken Den Bosch naar Komar- om in Hongarije. Het einddoel: de brouwerij Komaromi Sorgy- ar, die Amstel brouwt voor de Hongaarse markt. De tocht had een lengte van 1400 kilometer. De in Amstel Malt-wielerkle- ding gestoken renners zijn na een warm onthaal door de Hon gaarse brouwerij inmiddels te ruggekeerd per bus. In de vol gende Vers van 't Vat een uitgebreid verslag van hun tocht. naast zijn er uitgebreide han dels- en consumentenpromo ties, waaronder het houden van samplings consumenten gra tis laten proeven). Nieuw Hoofd Marketing Vrumona, Rob van Breemen over de ver wachtingen van het nieuwe produkt: "De ice tea-markt is nieuw in Nederland. Het is af wachten hoe groot deze zal blij ken te zijn. "We verwachten dat het uiteindelijk een marktom- vang zal krijgen als die van to nic, momenteel ongeveer 100.000 hectoliter op jaarbasis. Ook tonic heeft een hogere prijs dan cola en sinas en het is even eens een seizoensgebonden pro dukt. In dit introductiejaar zal de ice tea-markt niet groter worden dan eenderde van de ge noemde 100.000 hectoliter. De seizoensgevoeligheid van ice tea maakt het op dit moment nog te vroeg voor duidelijke conclusies. Een klapper deze zomer? In elk geval is de handel erg geïnteresseerd in Pickwick Ice Tea. Maar in feite kunnen we nu alleen stellen dat het een veelbelovend produkt is." Pickwick Ice Tea wordt afge vuld in blikjes, 1 liter kunststof flessen en 20 centiliter horeca- flesjes. De wielerploeg vertrok in de stromende regen A Van links naar rechts: A Marc Bolland (Thuisverbruik), Gerard Matthijssen (Horeca) en Rob van Breemen (Marketing) met een nieuwe Vrumona-troef in handen

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 25