cial eindigt met de slogan: 'Ce feeling ce Heineken', oftewel het 'Heineken-gevoel'. Japan In Japan vindt een grote herin troductie plaats van het merk Heineken. Dat gebeurt met een nieuwe film, een aanpassing op de al bestaande commercial uit Hong Kong, die vooral pro- duktgericht is en de kwaliteit van Heineken wil onderstre pen. Het gevolg is een aantal mooie beelden in een commer cial die 'Two glasses' heet. De film moet het merk Heineken nog meer onder de aandacht brengen van de Japanners. Groot-Brittannië In Groot-Brittannië zijn de Hei- neken-commercials 'Parijs' voor Heineken Export en 'Bluessinger U' voor Heineken Lager op de buis. Heineken Ex port is Heineken bier met vijf procent alcohol. Heineken La ger bevat drie procent alcohol. De commercial 'Parijs' rond Heineken Export toont een op de Franse zangeres Edith Piaf lijkende dame die op haar ruige manier 'Non, je ne regrette rien' zingt. Het gevolg is dat al le glazen en tafels in het café be neemt de plaats van de Blues zanger in en speelt, na een slok uit het achtergelaten blik Hei neken bier, met zijn mondhar- monika de 'Bluessterren' van de hemel. De slogan: 'Heine ken refreshes the parts other beers cannot reach'. Verenigde Staten In de Verenigde Staten zijn sinds een maand de films 'Café' en 'Sportsbar' te zien. Beide Heineken-commercials heb ben de slogan 'Just being the best is enough' (gewoon de bes te zijn is genoeg). Het komt er in het kort op neer dat de com mercials laten zien dat alleen De twee hoofdrolspelers A uit de Japanse commercial ginnen te trillen. De Engelse komiek Stephen Fry vertelt de kijkers intussen iets over het bier Heineken Export. Als de Edith Piaf 'look alike' een slok Heineken Export drinkt veran dert haar mige stem in een flu weelzachte stem. Het gevolg is dat het hevige trillen van gla zen en tafels stopt en de café bezoekers opgelucht adem kunnen halen. De andere film, Bluessinger II (Blueszanger II) is het vervolg op deel I. De Blueszanger krijgt een contract aangeboden en verdwijnt met de manager uit zijn huis. Hij laat zijn blik Hei neken bier staan. Zijn buurman Scène uit de Amerikaanse commercial Beeld uit de Engelse spot 'Bluessinger II' F> v t ïercials Heineken kwaliteit Heineken zo ver heeft gebracht als het bier nu is: 'De nummer één onder de geïmporteerde bieren in Ame rika'. In beide commercials ziet de kijker telkens twee mensen in gesprek over alledaagse za ken als 'een verbroken relatie' en 'goed betaalde sporters'. Dit onder het genot van een glas Heineken bier. Een stem brengt de boodschap: 'Heineken beer. Just being the best is enough'. Brazilië 'Taste the World' is de naam van de Heineken- commercial die in Brazilië op de televisie is te zien. Het gaat hier om een aangepaste versie van de 'Taste the World-campagne' van de Caraïbische eilanden. De com mercial toont diverse bekende plaatsen uit verschillende lan den en bekende lokale beelden uit Brazilië zelf, waar mensen Heineken bier drinken. De slo gan luidt: 'Taste the World, tas te Heineken'.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 17