De ontwikkeling van Heineken-reclame in de wereld staat niet stil. Dat blijkt wel uit de verschillende nieuwe commercials die de afgelopen maand in première zijn gegaan in ondermeer Italië, Groot- Brittannië, Puerto Rico, Brazilië, de Verenigde Staten en Japan. Een overzicht. 'Ojos Verdes', oftewel 'groene ogen'. Dat is de naam van de pas gestarte Heineken-commercial in Puerto Rico. Deze film bor duurt voort op de in dat land eerder ingezette campagne rond de groene Heineken dop pen. De inhoud van de film is als volgt: In een café gooit een jongen een groene Heineken dop in een juke-box, waarna de ze begint te spelen. In datzelfde café kijkt een meisje met groe ne ogen hem indringend aan, geeft hem een andere Heineken dop om dezelfde 'slow' plaat op nieuw te draaien. Italië De jongeren in Italië zijn hele maal weg van jazz. Daar speelt Heineken op in met de nieuwe commercial 'jazzcafé'. Deze film toont een eenzame klari nettist die buiten een café een jazzdeuntje speelt. Naast hem staat een leeg blikje Heineken bier. Een bezoeker van het café hoort de klarinetklanken en komt met zijn saxofoon en een glas Heineken bier naar buiten. Hij biedt de eenzame speler het glas bier aan en begint vervol gens mee te spelen. Het gevolg is een jazzduet dat veel nieuws gierige mensen naar het muzi kale tweetal trekt. De commer- De saxofonist uit de Italiaanse reclamespot A De Edith Piaf uit de Engelse commercial Nieuwe buitenlandse conn

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 16