Start reclame Heineken in Israël .nvnt> rons m>p m ,ipp>n HBhbuI ■bm T ir- .nwwïpi nniinn m>a Tekeningen van de prijzen die u kunt winnen: de sailor's bag en de badhand doek met het zeillogo als opdruk Actie voor personeel De afdeling Sales Promotions stelt uit de collectie zeilarti- kelen 5 'sailor's bags' (ideaal om handdoeken en zwemltle- ding in mee te nemen) en 5 badhanddoeken met zeillogo ter beschikking. U kunt een van deze artikelen winnen door antwoord te geven op de volgende vragen: Hoe heet de Engelse plaats waar op 25 september de deelnemers aan de Whitbread Round The World Race For The Heineken Trophy be ginnend En wanneer worden zij daar weer terug verwacht Schrijf de antwoorden op een (brief)kaart en zend deze aan Heineken Nederland, Redac tie Vers van 't Vat, kamer 2.343, postbus 530, 2380 BD Zoeterwoude. Vermeld te vens uw naam, afdeling en personeelsnummer, adres en woonplaats. Uw (brief)kaart moet op 26 juli binnen zijn. Per medewerker kan slechts één keer worden ingezonden. 13 Heineken is kortgeleden ge start met adverteren in Israël. Het bier is er vorig jaar juni geïntroduceerd op tap. In no vember volgde de introductie van Heineken in fles en blik. Zonder reclame te maken werd toch 5000 hectoliter verkocht in 1992. Mèt reclame wordt dat dit jaar naar verwachting het vijfvoudige. De populariteit van Heineken in Israël groeit gestaag. Dat meldt een enthousiaste Pinhas Ferber, brand manager Heine ken voor de Israëlische markt. Hij was eind mei in Nederland om als gast van Mart-Jan Ger- ards (area export manager Hei neken) de Heineken-sfeer te proeven. Hij is in dienst van de Tempo brouwerij in Netanya, die Heineken bier importeert: "Het is niet moeilijk, horeca-ei- genaren te overtuigen om Hei neken te gaan schenken. Mijn verklaring daarvoor is dat de groene fles een goed imago heeft. Heineken is duurder dan - de lokale bieren (waaronder Gold Star van de Tempo brou werij, tot voor kort het enige bier dat in Israël van de tap ver krijgbaar was). De Israëli's, met name de inwoners van de regio Tel Aviv die in het seizoen veel uitgaan, worden graag gezien met Heineken op tafel. Het geeft status." Mart-fan Gerards vult aan: "Het is bovendien zo, dat de Israë liërs Nederland een zeer warm hart toedragen." Ferber knikt Bij de foto boven: A Dit reuze formaat reclamebord noemen de Israëliërs een 'Aboudi' Pinhas Ferber bij een van de abri's die zijn geplaatst in de regio Tel Aviv instemmend en vervolgt: "In het recente verleden is gepro beerd Budweiser en Tuborg op de markt te brengen. Beide po gingen zijn mislukt. We ver wachten dat het met Heineken beter gaat, omdat het een zeer goed bier is van Nederlandse origine." De naamsbekendheid van Hei neken is groot in Israël. Waar om is adverteren dan toch noodzakelijk? Gerards: "Alleen kent bijna niemand het prodükt Heineken. Dat veran dert door de steeds grotere ver krijgbaarheid. Maar je stimu leert het ook door reclame te maken. Daarom staan het glas en het groene flesje groot op de billboards langs de weg." De Heineken-reclame is te zien op 160 'Aboudi's' (supergrote billboards), en in totaal 470 abri's (verlichte reclame in bus hokjes) en mupi's (losstaande verlichte reclame). Het onder schrift is letterlijk de vertaling van de slogan 'Bier zoals bier be doeld is' in het Hebreeuws. Eind juni worden grote verlich te reclameborden geplaatst op reclamebruggen waarlangs veel voetgangers komen. Ferber: "Al deze reclame-uitingen zijn te zien in de regio Tel Aviv. Daar woont het merendeel van onze doelgroep. Verder adverteren we landelijk via radio-commer cials. Dit gedurende acht we ken. Reclame op televisie is niet mogelijk. Die zenden geen spots uit. Adverteren in de drie landelijke dagbladen is te duur, zeker als je het effect ervan be kijkt. Je kunt beter een aantal reclame-borden op strategische punten hebben, dan één adver tentie in een weekendbijlage." "Wat betreft de rest van het land, zorgt de verkoop van Hei neken bier in toeristencentra als Eilat ook voor de nodige be kendheid onder de plaatselijke bevolking," vult Gerards aan. "En momenteel zijn we bezig 75 of meer pubs een Heineken- uitstraling te geven. Dit bete kent dat deze cafés worden aangekleed met Heineken-arti- kelen zoals de delftsblauwe Heineken tapzuil, asbakken, neons etcetera," besluit Ferber.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 13