Voordelig video kijken met 7Up Horeca-ontvangsten in teken gastvrijheid HUUR 'N FILM EN KRIJG DE TWEEDE GRATIS BU 3 FLESSEN 7UP Bunnik Video kijken is een populaire vrijetijdsbesteding. Het is 'cool'. Zoals het ook cool is, clear te zijn. 7Up en het vi deoverhuurbedrijf Videoland hebben daarom voor deze zo mer een gezamenlijke promo tie ontwikkeld. Wie drie 7Up-doppen inlevert (Regular en Light) kan bij een van de honderdvijftig over heel Nederland verspreide vestigin gen van Videoland twee video films, videogames of CD-I's hu ren voor de prijs van één. Informatie hierover staat op de actie-etiketten van de flessen 7Up, die sinds begin juni wor den uitgeleverd. Daarnaast wijst een radiocampagne de consument op de nieuwste 7Up-promotie. De actie loopt nog tot 15 augustus. Amsterdam "Het voorrecht van een brouwer is dat hij de vrienden van zijn bier gastvrij kan onthalen op een goed glas bier." Een uitspraak van de heer A.H. Heineken, die nog steeds opgaat voor zijn brouwerij. Elk jaar vinden er namelijk heel veel ontvangsten plaats in de brouwerij Den Bosch, Zoeter- woude en het Heineken Ont vangstcentrum in Amsterdam. In dat laatste worden ook jaar lijks veel horeca-ontvangsten gehouden, die speciaal zijn be doeld om de horeca-eigenaren gastvrij te kunnen verwelko men in de brouwerij. Eind april/begin mei werden derge lijke ontvangsten gehouden voor het horecagebied Brabant, regio Breda. Lenneke de Mun- nik van de Verkoopbinnen dienst was er bij. Zij vertelt hierover: "Deze dagen zijn ei genlijk bedoeld om een stuk 'goodwill' te kweken bij de af nemers. Deze verkopen ons bier en die merkentrouw wil len wij graag belonen. Op 26 april ontvingen we in Amster dam eigenaren van horecabe drijven die Heineken verkopen. Op 12 mei kwamen afnemers van Amstel bier op bezoek. Bij dit bezoek waren behalve de de vertegenwoordigers gastvrij in hun horecabedrijf ontvan gen." Dat deze formule werkt, blijkt wel uit de grote belang stelling die er jaarlijks voor de horecadagen is. In 1994 is Bra bant opnieuw aan de beurt. Op dit moment zijn de precieze da ta nog niet bekend. vertegenwoordigers ook mede werkers van de Verkoopbin nendienst en de Verkoopleider van ons horecagebied aanwe zig." in het Koelschip. Vervolgens gaat het gezelschap met een rondvaart mee door de grach ten van Amsterdam. De dag wordt besloten met een geza menlijk diner. "De vertegen woordigers kunnen tijdens zo'n ontvangst op informele wijze met hun afnemers omgaan en hen ook als goede gastheren en -vrouwen ontvangen", vertelt Lenneke. "In feite kunnen ze nu eens iets terugdoen voor hun klanten, die anders altijd De rondleiding door het Ontvangstgebouw in Amsterdam Programma Tijdens een horeca-ontvangst in het Heineken Ontvangst centrum in Amsterdam wor den de afnemers ontvangen door de verkoopleider. Daarna volgt de rondleiding, die afge sloten wordt met een drankje

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 11