Amstel Bingo valt in de prijzen Agentendag bij brouwerij De Ridder Zoeterwoude Het succes van de Amstel Bingo-promotie 1992 is onderstreept met de Meetlat. Deze prijs wordt jaar lijks uitgereikt aan bureaus en adverteerders voor de meest ef fectieve en creatieve (ver- koopjpromoties. De Bingo-ac tie van Amstel won in de categorie 'Fast moving consu mer goods'. Simone van Hamond (Junior brand manager Amstel) en Pro motiecoördinator Freek de Wette over het belang van deze prijs: "Het is een bekroning op het succes van de actie. En een erkenning voor iedereen die er aan heeft meegewerkt. Vorig jaar reageerden ruim 240.000 consumenten. Bij zo'n 50.000 inzendingen spreken wij hier al van een geslaagde actie." Dat grote effect van het inspelen op de spaar- en goklust van de gemiddelde consument is de Meetlat-jury (bestaande uit ver tegenwoordigers van de organi saties NIMA, GVR en SPIN) niet ontgaan. Meer afzet De actie leverde Amstel blij vend hogere verkoopcijfers en een hoger marktaandeel op. De Amstel groep is geslaagd in de opzet, zoveel mogelijk consu menten meteen vanaf het begin mee te laten spelen. Mede door de uitgebreide ondersteuning van de actie middels tv-com- mercials. Om herhalingsaanko pen te bewerkstelligen, was vooraf met opzet gekozen voor een extra lange looptijd van ne gen weken. Om extra veel kans te maken op een van de hon derden geldprijzen, moesten de consumenten regelmatig Am stel bier kopen. Op elk krat zat een bingo-kaart. In de actie- kroonkurken was een getal af gedrukt. Verhoogde kans Het succes van de actie in 1992, was aanleiding voor een herha ling dit jaar. Freek: "Dat was een logische keuze. We zouden gek geweest zijn om anders te besluiten. We verwachten ook dit jaar weer veel inzendingen. Mede omdat deze keer ook ho- reca-gelegenheden en vereni gingen kunnen meespelen. De Amstel Bingo 1993 liep eind mei af. Op het moment komen de inzendingen binnen, en we hebben daarom nog geen idee van het eindtotaal." Nog een verschil met de actie van '92 is dat deze keer ook de Amstel Malt-drinkers mee kon den doen. Bovendien met een verhoogde kans op 'bingo!', om dat in elke kroonkurk maar Het Marketing-duo dat dit jaar verantwoordelijk is voor de Amstel Bingo-actie: Simone van Hamond en Freek de Wette liefst twee nummers waren af gedrukt (tegen één cijfer bij Amstel pils). "Uit marktonder zoek is gebleken dat lang niet alle liefhebbers van Amstel bier daarnaast Amstel Malt drin ken, wanneer ze zin hebben in alcoholvrij bier. We hopen dat dat is veranderd door ook Amstel Malt bij de actie te betrekken", aldus Simone. Maastricht Brouwerij De Ridder in Maastricht ontving 20 april al haar wederverkopers in Nederland voor een bezoek aan de brouwerij. De genodig den en hun partners werden op gewacht met koffie en Lim burgse vlaai. Directeur Rob Stevens heette de gasten wel kom en gaf vervolgens een pre sentatie over de ontwikkeling van het nieuwe logo van De Ridder en de onlangs aange paste etiketten van de vier Ridder bierspecialiteiten. Fons Moonen, algemeen verkooplei der van De Ridder, blikte terug op de ontwikkeling van De Ridder en Wieckse Witte en ontvouwde de plannen voor de toekomst. Daarna gaf brouw meester Wim van Wijk de ge nodigden een beknopte uiteen zetting van het brouwproces, waarna het gezelschap een rondleiding door de brouwerij kreeg en een biertje kon drin ken. De agenten van Brouwerij De Ridder en hun partners maakten vervolgens nog een tocht over de Maas naar België, waar een lunchbuffet werd geserveerd. De dag werd infor meel besloten in de kaaskelder van café 't Knijpke. Brouwerij De Ridder ontving al haar wederverkopers

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 10