Nieuwe Amstel Malt wielerkleding Amstel Malt voorjaar 1994 in deelbare krat Zoeterwoude Heineken-col- lega's Richard van Vliet (rechts) en Henk Eising tonen de nieu we Amstel Malt-kleding. Deze is sinds begin deze maand in de verschillende Personeels Uit giften Magazijnen (PUM) te koop. Een koerstrui in de maten L, XL of XXL kost 39,95 gulden. Voor een koersbroek in de maten L, XL of XXL betaalt u dezelfde prijs, 39,95 gulden. Wielren- handschoenen in de maten L, XL of XXL kosten 18,92 per paar en voor een Amstel Malt wielrenpet betaalt u in het PUM 3,53. Deze prijzen kunt u terugvinden in het Heineken Personeelsbulletin 4/93. Als eerste brouwer in Neder land komt Amstel met een deelbaar krat, en wel voor Am stel Malt. Deze zomer vindt bij 170 filialen van Albert Heijn in het noordoosten van Neder land een uitgebreide test plaats. Als alles goed gaat zal het krat in het voorjaar van 1994 in heel Nederland worden geïntrodu ceerd. Het deelbare krat dat nu wordt getest is eigenlijk een wonder tje van techniek. Op het oog een standaard 24 vaks krat in Amstel rood uitgevoerd, met binnenin twee handvatten. De ze kunnen worden uitgetrok ken, waarna het krat in tweeën kan worden gedeeld. Een inge nieus concept dat de consu ment de mogelijkheid biedt op een gemakkelijke manier één of twee halve kratten te dragen. Hetgeen, zo is gebleken, als buitengewoon comfortabel wordt ervaren. Bovendien is een half krat gemakkelijk ach ter de autostoel of tegen de muur te zetten. Je kunt het ook gemakkelijk in een keuken kastje kwijt. Hoewel de lengte en de breedte van het krat gelijk zijn aan de standaard-maten, is er toch een klein verschil: Het deelbare krat van Amstel Malt is 11 mil limeter hoger dan het stan daardkrat. De reden hiervoor is eenvoudig: De handvatten in Het deelbare krat het krat zijn zo gemakkelijker te pakken, hetgeen het ge bruiksgemak ten goede komt. Keuze Er wordt door Heineken al ge- mime tijd aan een deelbaar krat gewerkt, waarbij uiteindelijk een keuze is gemaakt uit twee modellen: Een met handvatten aan de buitenkant en een met de handvatten binnenin het krat. Beide kratten zijn aan een uitgebreid onderzoek onder worpen. Gebleken is dat het krat met de handvatten aan de binnenkant een aantal duidelij ke voordelen heeft. Zo is het gekozen krat makkelijker te de len en te koppelen, gebruikers vriendelijker en veiliger. Verder is het gekozen krat stevig. De voordelen van dit krat worden overigens ook door de consu ment erkend. Uit onderzoek is gebleken dat dit type krat dui delijk de voorkeur geniet. Losse fles Op dit moment wordt de helft van het totale volume van Am stel Malt per krat verkocht. Zo als bekend zijn de flesjes Am stel Malt niet in sixpacks te krijgen, dus gaat de andere helft in de vorm van losse flesjes over de toonbank. Het deelbare krat is bedoeld als alternatief voor de verkoop van losse flesjes. Een alternatief dat, zo blijkt uit onderzoek, in de praktijk ook zo werkt. Want de consumen ten die tot dusver een heel krat Amstel Malt kochten zullen dat blijven doen, terwijl de mensen die nu losse flesjes kopen voor een belang rijk deel zullen overstappen op de aankoop van een half krat Amstel Malt. Produktie De test die nu bij de 170 filialen van Albert Heijn gaat beginnen, duurt de hele zomer. Daarna worden de gegevens geëvalu eerd en zullen, indien nodig, de laatste aanpassingen aan het krat of de presentatie worden doorgevoerd. Als de testresulta ten voldoen aan de verwachting, gaat het krat in produktie. Met de bedoeling om, als alles naar wens verloopt, het deelbare Am stel Malt krat in het voorjaar van 1994 -er moeten nogal wat kratten worden geproduceerd- in heel Nederland te introduce ren. Waarmee Heineken Neder land komt met een vernieuwing op verpakkingsgebied en waar mee het succes van Amstel Malt een extra impuls krijgt.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 9