Geslaagde Amstel Gold Race Amstel Taveerne in aanbouw vht-~ 30 Stralend weer, massale belang stelling van pers en publiek, een parcours dat met twee be klimmingen vlak voor de finish zwaarder was dan andere jaren en een spannende finale tussen de Zwitser Jaermann en de Ita liaan (en wereldkampioen) Bug- no. Dat waren de belangrijkste ingrediënten van de 28e editie van de Amstel Gold Race, die op 24 april in Limburg en voor een deel in België werd verre den. Met spanning volgden de vele genodigden in de Amstel VTP-tent en de aanwezigen in de publiekstent bij de finish op televisieschermen het verloop van de koers. Zij zagen hoe Ja ermann met een banddikte ver schil als eerste over de finish kwam. Een finish, die nadruk kelijk was voorzien van Amstel reclame-borden. Ook Amstel Malt was dit jaar opvallend aan wezig. Bij de start in Heerlen had bijvoorbeeld een in Amstel Malt kledij gestoken promotie team 15 centiliter blikjes Am stel Malt uitgedeeld onder het publiek. Voor de winnaar van Neder lands enige wielerklassieker was er vanzelfsprekend een grote beker en een verguld Am stel brouwketeltje. Hoofd Ho reca Willem Hosang reikte de prijzen uit aan Rolf Jaermann. De organisatie kreeg veel com plimenten over zowel de keuze van het parcours, als de organi satie van de wielerwedstrijd. Nieck Wassenaar van de Recla me Service Dienst, die zich al zo'n twintig jaar met de organi satie van de Amstel Gold Race bezighoudt, had zich geen bete re wedstrijd kunnen wensen. Omdat hij in de loop van dit jaar gebruik zal maken van de VUT- regeling, was dit namelijk 'zijn' laatste Amstel Gold Race. Voor de medewerkers van Reclame Service en In- en Externe Be trekkingen alle reden Nieck na afloop van de koers in het zon netje te zetten. Hij kreeg voor zijn verdiensten het bekende Amstel brouwketeltje aangebo den en een grote taart. Later op de avond volgde nog een koud buffet. Wim Hoeben van de RSD zal volgend jaar Nieclts ta ken overnemen in het organi satiecomité. Den Bosch Nog voor de ko mende bouwvakvakantie zal de ontvangstafdeling van de brouwerij in Den Bosch de beschikking krijgen over een Amstel ontvangstruimte. De Amstel-ruimte, die een opper vlakte krijgt van ongeveer ze stig vierkante meter, zal plaats kunnen bieden aan vijfenvijftig personen. Om de nieuwe ont vangstruimte te kunnen bou wen, zal de kantine worden ver kleind. De medewerkers zullen na de bouwvakvakantie ook in de lunchkamer kunnen lunchen. Voor dat doel zal de lunchkamer een andere ingang krijgen. De Cambrinuskelder, de ont vangstruimte van Heineken Den Bosch, is in 1976 gebouwd in het toenmalige nieuwe kan toorgebouw. In de loop der ja ren is het aantal bezoekers ech- c r n n n u u u b n U p glaspu. ter flink gegroeid. Enerzijds omdat er een actiever beleid werd gevoerd om horecarela- ties voor een ontvangst uit te nodigen. Anderzijds omdat Den Bosch meer bezoekers kreeg uit het noorden van het land, na de sluiting van de Am sterdamse brouwerij. Een groot deel van hen was Amstel-rela- tie. Chef Ontvangsten Cees Voermans legt uit waarom het belangrijk is een specifieke Amstel- ruimte te hebben. "Het is het voorrecht van een brou wer de vrienden van je bier uit te nodigen om een goed glas bier te komen drinken. En hen tijdens dat bezoek te laten mer ken dat ze welkom zijn. Dat het ons plezier doet dat ze er zijn. Tijdens de ontvangst willen we laten zien waar we voor staan. Het is van belang dat we als brouwer van het merk Amstel uitstralen dat we trots zijn op dat merk. Daaruit vloeit voort dat het plezierig is Amstel-rela- ties in een eigen, specifieke Amstel, ruimte te kunnen ont vangen", aldus Cees Voermans. De nieuwe ruimte, voorlopig Amstel Taveerne genoemd, zal een echte Amstel-uitstraling krijgen. Met gebrandschilderde glas-in-lood ramen, een smeed ijzeren lamp en een roodkope ren paneel achter de bar. Mooie, natuurlijke materialen zullen zorgen voor een fraaie uitstraling, die goed past bij het karakter van het Amstelmerk. Voermans is blij met de nieuwe ruimte. "Het komt regelmatig voor dat we aan de Cambrinus kelder alleen niet genoeg heb ben. In de toekomst kunnen we beide ruimtes koppelen door een schuifwand te openen. Of we kunnen juist gelijktijdig twee verschillende groepen ontvangen." Na de bouwvakvakantie zal ook een nieuwe winkel worden gebouwd in de hal naar de loop brug toe. De winkel zal twee aparte etalages krijgen. Een voor Amstel reclame-artikelen, een voor Heineken-artikelen. Zo wórdt ook in de ontvangst afdeling het twee-merkenbe- leid doorgevoerd. ffef bestaand

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 30