Have fun, drink Pepsi speltip 7 CM SPAAR Pepsi is actief deze zomer. Er zijn een geld terug-actie voor Pepsi Light, nieuwe commercials voor Pepsi en een speciale actie, waarbij Pepsi samenwerkt met Nintendo. NINTENDO SPELTIPS BIJ Vr 20 NINTENDO I M...tA b 10 aan hei begin oe avontuur niel ee Dal is mei veel jon je allemaal op torirapte Graaf pl kun /e - als ;e Ion - af en toe ^hime Geesten Grand 's - toch Kun |en Meer |orui|gang Wanneer het mooie weer aan breekt, stijgt de vraag naar fris dranken. Pepsi haakt daarop in met een aantal acties. Aller eerst is Pepsi Light begonnen met een zogenoemde refund- actie. 'Pepsi Light is gegaran deerd de lekkerste light. Niet mee eens, dan krijg je je geld te rug' is het motto daarbij. Vol gens junior productmanager Jacqueline Speek waren de re acties op deze campagne zeer positief. En zoals het product- management tevoren al had ge hoopt, was de actie ook in dat opzicht een succes, dat er maar heel weinig inzendingen zijn binnengekomen van mensen die Pepsi Light niet de lekker ste light cola vonden. De nieu we Pepsi Light-commercial, de eerste die in Nederland is ge maakt, zal in juni opnieuw wor den uitgezonden. Be young Deze maand waren ook de ver schillende commercials weer te zien uit de nieuwe Pepsi- campagne 'Be young, have fun, drink Pepsi'. De TV-campagne richt zich op de jeugd. In één commercial geeft een kok re cepten voor artisjokken. In de tweede geeft een tuinman ad viezen over potten voor plan ten. In de laatste krijgt de kijker tips voor ontspanningsoefenin gen. De enigszins saaie beelden worden plotseling onderbroken door de tekst "Er komt een mo ment dat je dit interessant gaat vinden. Maar tot die tijd:..." En daarop volgt een compilatie van beelden die in hoog tempo (Ninlendpj 'T over doze. •Wwvmdje ^hierop dil etiket rNiiitëndgj MOW You HE PLAYING WITH POWEf» allerlei mensen laten zien, die jong zijn, plezier hebben en Pepsi drinken. Powerful duo Geheel nieuw is de actie die Pepsi samen met Nintendo voert, waarbij de alom bekende Super Mario de hoofdrol speelt. In de eerste week van mei zijn in de winkels flessen Pepsi uit geleverd met speciale achtere tiketten. Er zijn drie series met elk tien verschillende etiket ten. Elk etiket bevat een speltip voor een videospel."In 80% van de huishoudens met kinderen worden videospelletjes ge speeld. Vooral Nintendo games zijn zeer populair. De Club Nintendo telt bijvoorbeeld 350.000 leden. Zowel Ninten do als Pepsi hebben dezelfde doelgroep. Ze stralen dezelfde dynamiek uit. Het is dus geen toeval dat Nintendo en Pepsi hun krachten bundelen om de jeugd deze zomer te laten ken nismaken met een gezamenlij ke actie", licht junior product manager Jacqueline Speek toe. Als spelers bezig zijn met een videospel, krijgen ze vaak met spelproblemen te maken. Om te weten te komen hoe ze op een bepaald level komen, of in een volgende wereld, kunnen ze de speladviseurs van Club Nintendo bellen. Dat gebeurt inderdaad zo'n drieduizend keer per dag. Of ze kunnen hun clubblad raadplegen. Voor de fa natieke fans van videogames is er sinds kort een derde moge lijkheid. Want negen weken lang kunnen via de achtereti ketten van de 1 liter, 1,5 en 2 li ter PRB flessen met Pepsi spel- tips worden gespaard. Voor twee gulden kan men boven dien een handig boekje bestel len, de Pepsi Trick Power Pocket. Hierin kunnen niet al leen de verzamelde tips worden ingeplakt, maar er staan ook vier nieuwe speltips in ver meld. Voor de echte Super Ma rio fans staan er ook artikelen in, die je met korting kunt be stellen. Hoe meer Pepsi-doppen worden gespaard, hoe meer ar tikelen er kunnen worden be steld. Super Mario T-shirts bij voorbeeld, speldjes en horloges. De actie wordt fors onder steund met radiocommercials. Voor de verzamelaars brengt Pepsi bovendien zes weken lang blikjes op de markt met twee verschillende afbeeldin gen van Super Mario. Dat wordt een zomer met power! Win een horloge Voor de lezers van Vers van 't Vat stelt Jacqueline Speek vijf Super Mario-artikelen ter be schikking. Er zijn drie Super Mario-horlo- ges te winnen, één set met zes Super Mario-glazen en één Super Mario-T-shirt. Als u kans wilt maken op een van die artikelen, moet u antwoord geven op de vraag 'Hoe heet de broer van Super Mario Zet het antwoord op een briefkaart, vermeld er uw naam, afdeling, personeels- nummer en adres op en stuur die kaart voor 25 juni naar: Redactie Vers van 't Vat, kamer 2.335, Postbus 530, 2380 BD Zoeterwoude. De prijzen worden verloot on der de inzenders van de goede oplossing.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 20