17
Centrale boodschap
Volgens Monique Peters, senior
brand-manager Heineken, bor
duurt 'Deurwaarder' voort op
de voorgaande commercials.
"Daarin lieten we telkens twee
verschillende werelden zien.
De echte wereld en de onechte.
In 'Dressingroom' bijvoorbeeld
zie je een vrouw die maar niet
kan besluiten wat ze voor een
chique feest moet aantrekken.
Uiteindelijk kiest ze ervoor in
spijkerbroek naar haar stam
café te gaan. Daar voelt ze zich
thuis. Er is een goede sfeer en er
is ook Heineken bier. In 'Deur
waarder' geven we het produkt
een centralere rol. Het bier
heeft een bepaalde waarde voor
de hoofdpersonen in de com
mercial, die ze niet willen ver
liezen. Ze vinden het niet zo
erg dat al hun materiële spullen
worden weggehaald. Daar
hechten ze niet zo veel waarde
aan. Wèl aan Heineken. Daar
kunnen ze van genieten. Dat
doen ze ook aan het einde van
de film. Ze ontdekken dan dat
de lege ruimte nog mooier is
dan toen er nog meubels in
stonden. Deze ruimte symboli
seert ook 'vrijheid', wat duide
lijk te zien is in de pirouette die
het meisje maakt. Het Heine-
ken-gevoel, waarin mensen
echt genieten van Heineken
bier, zie je overigens ook tel
kens terugkomen in onze print
campagnes. En daarmee zorgen
we voor een constante vorm
van onze communicatie."
Brede doelgroep
De sympathieke sfeer en pretti
ge omgeving, waarin mensen
kunnen genieten passen uitste
kend bij bier. Monique Peters:
"Heineken is geen trendy bier
voor het individu. Het is een
bier dat vertrouwen geeft en
kwaliteit uitstraalt. Het drin
ken ervan geeft sfeer. Die wordt
bovendien goed weergegeven
door de schitterende filmmu
ziek die de Engelse componist
Gary Bill speciaal voor deze
commercial heeft gemaakt."
'Deurwaarder' richt zich op een
brede doelgroep. "Dat wil je ook
als marktleider. De film
spreekt aan de ene kant de stu
denten aan, omdat zij zich in de
commercial kunnen herken
nen. Aan de andere kant zal de
film ook ouderen aanspreken,
die door de beelden weer moe
ten terugdenken aan hun
jeugd."
Prijsvraag 'Deurwaarder'
'Deurwaarder' is met veel zorg
in elkaar gezet. Bij zo'n filmop
name komt ook heel wat kij
ken. Alles moet hoge kwaliteit
uitstralen: de acteurs, het to
neel en uiteraard ook het bier.
Daarbij wordt vooral speciale
aandacht besteed aan de glazen
met bier, die er uiteraard ook bij
de vijfde of zesde opname nog
aantrekkelijk moeten uitzien.
En dat onder de felle studio
lampen.
Wilt u een dergelijke opname
eens meemaken, dan kan dat.
Want de afdeling Marketing
stelt twee lezers van Vers van 't
Vat in staat de opname van een
van de volgende Heineken
commercials bij te wonen, die
in Nederland worden opgeno
men. Maar daar moet u uiter
aard wel iets voor doen.
Schrijf of schets op een brief
kaart (of een stukje papier met
dezelfde afmetingen) in het
kort een origineel Heineken-
moment. Stuur deze (één brief
kaart per persoon) vóór 24 juni
'93 naar: Redactie Vers van 't
Vat, kamer 2.343, postbus 350,
2380 BD in Zoeterwoude. De
afdeling Marketing zal uit de
leukste inzendingen twee win
naars (géén introducés) trek
ken. Zij mogen een kijkje op de
set nemen.
Uitzendschema 'Deurwaarder'
27 mei
28 mei
28 mei
28 mei
29 mei
31 mei
31 mei
31 mei
31 mei
1 juni
1 juni
4 juni
4 juni
5 juni
7 juni
8 juni
9 juni
11 juni
12 juni
12 juni
15 juni
15 juni
19 juni
20 juni
21 juni
22 juni
29 juni
19.55 uur
21.23 uur
21.50 uur
21.56 uur
22.10 uur
21.30 uur
22.45 uur
22.48 uur
22.50 uur
23.13 uur
23.40 uur
19.55 uur
21.30 uur
22.35 uur
23.15 uur
23.35 uur
20.20 uur
21.29 uur
22.34 uur
21.55 uur
23.13 uur
23.35 uur
22.58 uur
20.46 uur
23.15 uur
23.35 uur
23.25 uur
(RTL4)
(Ned.)
(RTL4)
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(RTL4)
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
(Ned.
Wijzigingen voorbehouden