17 Centrale boodschap Volgens Monique Peters, senior brand-manager Heineken, bor duurt 'Deurwaarder' voort op de voorgaande commercials. "Daarin lieten we telkens twee verschillende werelden zien. De echte wereld en de onechte. In 'Dressingroom' bijvoorbeeld zie je een vrouw die maar niet kan besluiten wat ze voor een chique feest moet aantrekken. Uiteindelijk kiest ze ervoor in spijkerbroek naar haar stam café te gaan. Daar voelt ze zich thuis. Er is een goede sfeer en er is ook Heineken bier. In 'Deur waarder' geven we het produkt een centralere rol. Het bier heeft een bepaalde waarde voor de hoofdpersonen in de com mercial, die ze niet willen ver liezen. Ze vinden het niet zo erg dat al hun materiële spullen worden weggehaald. Daar hechten ze niet zo veel waarde aan. Wèl aan Heineken. Daar kunnen ze van genieten. Dat doen ze ook aan het einde van de film. Ze ontdekken dan dat de lege ruimte nog mooier is dan toen er nog meubels in stonden. Deze ruimte symboli seert ook 'vrijheid', wat duide lijk te zien is in de pirouette die het meisje maakt. Het Heine- ken-gevoel, waarin mensen echt genieten van Heineken bier, zie je overigens ook tel kens terugkomen in onze print campagnes. En daarmee zorgen we voor een constante vorm van onze communicatie." Brede doelgroep De sympathieke sfeer en pretti ge omgeving, waarin mensen kunnen genieten passen uitste kend bij bier. Monique Peters: "Heineken is geen trendy bier voor het individu. Het is een bier dat vertrouwen geeft en kwaliteit uitstraalt. Het drin ken ervan geeft sfeer. Die wordt bovendien goed weergegeven door de schitterende filmmu ziek die de Engelse componist Gary Bill speciaal voor deze commercial heeft gemaakt." 'Deurwaarder' richt zich op een brede doelgroep. "Dat wil je ook als marktleider. De film spreekt aan de ene kant de stu denten aan, omdat zij zich in de commercial kunnen herken nen. Aan de andere kant zal de film ook ouderen aanspreken, die door de beelden weer moe ten terugdenken aan hun jeugd." Prijsvraag 'Deurwaarder' 'Deurwaarder' is met veel zorg in elkaar gezet. Bij zo'n filmop name komt ook heel wat kij ken. Alles moet hoge kwaliteit uitstralen: de acteurs, het to neel en uiteraard ook het bier. Daarbij wordt vooral speciale aandacht besteed aan de glazen met bier, die er uiteraard ook bij de vijfde of zesde opname nog aantrekkelijk moeten uitzien. En dat onder de felle studio lampen. Wilt u een dergelijke opname eens meemaken, dan kan dat. Want de afdeling Marketing stelt twee lezers van Vers van 't Vat in staat de opname van een van de volgende Heineken commercials bij te wonen, die in Nederland worden opgeno men. Maar daar moet u uiter aard wel iets voor doen. Schrijf of schets op een brief kaart (of een stukje papier met dezelfde afmetingen) in het kort een origineel Heineken- moment. Stuur deze (één brief kaart per persoon) vóór 24 juni '93 naar: Redactie Vers van 't Vat, kamer 2.343, postbus 350, 2380 BD in Zoeterwoude. De afdeling Marketing zal uit de leukste inzendingen twee win naars (géén introducés) trek ken. Zij mogen een kijkje op de set nemen. Uitzendschema 'Deurwaarder' 27 mei 28 mei 28 mei 28 mei 29 mei 31 mei 31 mei 31 mei 31 mei 1 juni 1 juni 4 juni 4 juni 5 juni 7 juni 8 juni 9 juni 11 juni 12 juni 12 juni 15 juni 15 juni 19 juni 20 juni 21 juni 22 juni 29 juni 19.55 uur 21.23 uur 21.50 uur 21.56 uur 22.10 uur 21.30 uur 22.45 uur 22.48 uur 22.50 uur 23.13 uur 23.40 uur 19.55 uur 21.30 uur 22.35 uur 23.15 uur 23.35 uur 20.20 uur 21.29 uur 22.34 uur 21.55 uur 23.13 uur 23.35 uur 22.58 uur 20.46 uur 23.15 uur 23.35 uur 23.25 uur (RTL4) (Ned.) (RTL4) (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (RTL4) (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. (Ned. Wijzigingen voorbehouden

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 17