"Er zit meer bier in Amstel Malt" r zift meer Mer in Amstel Amstel Malt is deze maand gestart met een nieuwe campagne. De nieuwe slogan luidt: 'Er zit meer bier in Amstel Malt'. De eerste drie bijbehorende televisie commercials zijn inmiddels op de buis verschenen. De nieuwe campagne borduurt voort op de introductiefilms van Amstel Malt van twee jaar geleden. "Daarbij hebben we met drie verschillende spots de merkbekendheid opgebouwd", vertelt Amstel product-ma nager René van der Graaf. "Nu was de tijd echter rijp om met iets nieuws te komen. We wil len daarbij een verdere invul ling aan het merk geven en de consument duidelijk maken dat Amstel Malt het Malt is dat qua smaak het dichtst bij bier ligt. In overleg met het recla mebureau hebben we er daar om voor gekozen het oude the ma 'Amstel Malt, als je er meer dan een lust' te verlaten en een nieuw thema te gaan invoeren. Dat werd uiteindelijk 'Er zit meer bier in Amstel Malt'." Uit verschillende consumen tenonderzoeken blijkt dit the ma goed aan te slaan. De mees te mensen associëren de slogan met bierplezier en smaak. Dit zijn tevens de kernwoorden die Beeld uit 'Gevangenis' A. in de nu gemaakte televisie commercials zijn verwerkt, 'Gevangenis', 'Druppel' en 'Duitser'. In de spot 'Gevange nis', die sinds 2 mei op de Ne derlandse televisie is te zien, ziet een bewaker hoe vier ge vangenen onder het genot van een Amstel Malt in een cel zin gen 'We gaan nog niet naar huis'. In de tweede, een meer seizoengebonden commercial, drinkt een Duitse toerist op het strand met veel smaak zijn glas leeg. Na afloop vertelt hij de kijkers dat dit biertje hem goed heeft gesmaakt. In de derde commercial 'Druppel' glijdt een druppel van het Amstel Malt-flesje via het barblad naar de afvoer van de spoelbak. Zod ra de dmppel door de gootsteen is verdwenen, klinkt een tevre den 'aaah'. Ook hier volgt de slogan: 'Er zit meer bier in Am stel Malt'". "Alle drie de commercials scoorden goed in het markton derzoek", vertelt René van der Graaf. "De consument vindt vooral het grapje aan het einde van de commercial 'Druppel' erg leuk." Busreclame Behalve de drie televisiecom mercials, zal de nieuwe cam pagne ook via radio, billboards en busreclame worden gecom municeerd. Op de radio wordt gebruikgemaakt van de tekst uit de televisiecommercials. Op de bus is binnenkort een il lustratie te zien, waarop de tekst van het liedje uit 'Gevan genis' staat afgebeeld in 'tekst ballonnen'. Uiteraard samen met het nieuwe thema van Am stel Malt: Er zit meer bier in Amstel Malt. Op de billboards komt de met schuim beplakte snor van de Duitse toerist te staan. De busreclame

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 12