Heineken N.V. heeft een goed jaar achter de rug. Dat werd duidelijk tijdens de presentatie van het jaarverslag 1992. In 1992 ging de winst met bijna dertien procent omhoog. De netto omzet steeg met 2,9 procent naar bijna 9 miljard gulden. Ook in Nederland zette de groei verder door. Het behaalde goede resultaat werd mede veroorzaakt door de hogere bierverkopen, kostenre ductie en het effect van de mar ketingstrategie. Wat dat laatste betreft heeft Heineken geko zen voor een versterking van onze positie in het premium segment van de biermarkt met onze internationale merken Heineken, Amstel, Buckler en Murphy's Irish Stout. Gunstige ontwikkeling Het was dan ook een voor namelijk gunstig verhaal dat de heer G. van Schaik voor de op 7 april verzamelde pers in Amsterdam kon houden. "De gunstige ontwikkeling van on ze onderneming in 1992 en de goede uitgangspunten voor verdere groei, geven vertrouwen in de toekomst van Heineken. De hoogte van de herstructure ringskosten in 1992 lijken aan te geven dat deze in 1993 alleen maar lager kunnen uitvallen. Bovendien werpen de herstruc tureringen in Europa hun vruchten af", aldus Van Schaik. Europa In Europa steeg het aantal ver kochte hectoliters met bijna drie procent tot 28,7 miljoen hectoliter. De verkopen van on der Heineken toezicht gebrou wen bier stegen vrijwel in alle delen van de wereld. "Europa is daarbij met een aandeel van ruim vijftig procent ons Netto omzet 8,9 Opbrengst verkopen bier 7,3 CC O- CU 00 cc Opbrengst verkopen bier en netto omzet n miljarden guldens Netto winst exclusief buitengewoon resultaat in miljoenen guldens Bedrijfsresultaat in miljoenen guldens Hoge winst Heineken N.V.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 7