Research Development treedt naar buiten Op 12 maart presenteerde de afdeling Research Development (R&D) de stand van zaken van diverse bier- onderzoeken. Dat gebeurde tijdens de eerste Practice Day van R&D in De Hooiberg in Zoeterwoude. A R&D presenteerde de stand van zaken Research Development-acti- viteiten bij Heineken worden meer en meer afgestemd op de behoeften van de werkmaat schappijen. Er is dan ook steeds meer noodzaak voor uitwisse ling van kennis en ervaring tus sen R D-medewerkers en de werkmaatschappijen. Het R&D communicatie-team, bestaande uit Peter Wever, Rob van den Berg en Marja Hollemans, orga niseerde daarom de eerste Prac tice Day van R&D. Het idee hiervoor werd geboren tijdens het doorlichten van de toen malige HTB-organisatie. "Aan de dag namen 130 Heineken- mensen deel. We hadden na tuurlijk alle technical directors binnen de Heineken-organisa- tie uitgenodigd. Uit binnen- en buitenland. Die hebben op hun beurt weer een aantal mede werkers meegenomen. Daarnaast is de Practice Day ook bezocht door bijvoorbeeld collega's van Marketing en PR", aldus Peter Wever. Opvallend in De Hooiberg waren de vele posters, waar Directe communicatie wordt bevorderd door het gebruik van posters De deelnemers bezochten tij dens de Practice Day bovendien de Proefbrouwerij. Daar kregen ze vijf presentaties voorgescho teld. De bezoekers toonden zich enthousiast over deze proef opstellingen. "De dag was in on ze ogen een groot succes. De di recte communicatie maakte het mogelijk de diverse projec ten meer open te bediscussië ren. Dat werd zeer gewaardeerd door de deelnemers. De Practice Day is zeer zeker voor her haling vatbaar. Uit de evaluatie zal blijken hoe vaak en in welke vorm onze klanten over de nieuwe R&D geïnformeerd kunnen worden", aldus mede organisator Peter Wever. op de diverse onderzoeksresul taten werden getoond. Ze waren onderverdeeld in vier categorieën: Produktontwiltke- ling, Produktkwaliteit, Kosten beheersing en Milieu. Peter Wever: "Het blijkt dat posters de communicatie over onder zoeksresultaten goed stimu leren. Het werkt beter dan wan neer we iedereen een voor dracht hadden laten houden. Het aantal lezingen hebben we beperkt gehouden. Daarnaast kon iedere bezoeker zelf een selectie maken uit ruim 25 poster-onderwerpen. En de on derzoekers die de posters pre senteerden konden veel direc ter inspelen op de vragen van de toehoorders."

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 18