Eerste Duitse Heineken-commercial Buckler sponsort basketbal Amsterdam Binnenkort is hij te zien in Duitse bioscopen: de eerste Heineken-commer cial in Duitsland. Een film waarin een jongeman en zijn kat centraal staan. De com mercial toont een man, die achter zijn kat aangaat als deze door een raam naar buiten vlucht. De achtervolging brengt hem na veel ongelukkige val partijen op een feestje, waar Heineken bier wordt gedron ken. Elke keer als hij 'pssst' Amsterdam Buckler gaat de komende jaren verder in basketbal. Dat is eind vorige maand in Amsterdam bekend gemaakt. Het non-alcoholische bier sponsorde al de Haarlem Basketbal Week, maar gaat nu ook andere grote evene menten in Amerika, Spanje, Frankrijk, Griekenland en Italië sponsoren. De wedstrijdagenda van Buckler Challenge: 22 mei 1993 Buckler Challenge Giba in Italië (Forh) 1 juni 1993: Buckler Challenge in Ciudad fardin, Malaga 5 juni 1993: Buckler Challenge in het Peace and Friendship Stadium in Athene 8 juni 1993: Buckler Challenge in Coubertin, Parijs een geheel eigen karakter. Kort om een eigen persoonlijkheid. De twee hoofdpersonen zijn persoonlijkheden. Net als Hei neken bier. We richten ons in deze film dan ook duidelijk op de persoonlijkheid van het merk Heineken. De commer cial wordt alleen in de biosco pen vertoond in steden waar Heineken bier te koop is. Ver der komen er reclame-uitingen in de plaatsen en de horecage legenheden waar Heineken bier wordt verkocht." Basketbal is al jaren een belangrijke sport in Amerika, terwijl er in de eerder genoem de Europese landen een groei ende belangstelling bestaat voor basketbal. Bovendien is in al deze landen Buckler te koop. Zowel het non-alcoholische bier als de sport zijn jong, attractief, dynamisch en inter nationaal. Dat is ook de reden dat er voor sponsoring van bas ketbal is gekozen. Zo sponsort Buckler deze zomer de bekende basketbalwedstrijd All Stars GIBA (Giocatori Italiani Basket Associati), die vanaf mei 1993 'Buckler Challenge Giba' gaat heten. Hierin spelen de beste Italiaanse sporters tegen elkaar. Het is een tweedaags evene ment, dat zeker veel publiek zal trekken. Verder staan er op het 'Buckler Challenge' pro gramma wedstrijden tussen een All-Star American college team en diverse nationale sterren teams uit Frankrijk, Spanje en Griekenland. zegt om zijn kat te roepen, krijgt hij een Heineken bier aangeboden dat hij vriendelijk afwijst omdat hij zijn kat zoekt. Pas als hij uit wanhoop op een bank neerploft en een Heineken bier opent dat het zelfde 'pssst' geluid maakt, springt de kat op zijn schoot. Hij begrijpt nu pas de reactie van de mensen. Glimlachend drinkt hij het biertje, terwijl twee vrouwen de kat beginnen te aaien. beelden uit de commercial Goede score "Uit onderzoek blijkt dat de film heel goed scoort", vertelt Ronald Voom, Manager Adver tising and Promotions Interna tional. "De commercial toont een gewone jongeman (en geen yuppie of fotomodel zoals in zo veel andere Duitse commer cials), die heel wat overkomt voordat hij zijn poes terugvindt. Bovendien is een kat een heel geliefd huisdier in Duitsland. Duitsers beschouwen een kat als een intelligent beest met

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 17