Nieuwe Heineken-uitingen op luchthavens Hoogste punt Exportmagazijn Heineken is een internationaal biermerk. Dat wordt sinds kort nog eens duidelijk onder streept op de luchthavens Heathrow (Londen), Linate (Milaan) en Fiumicino (Rome). Daar zijn nieuwe reclame uitingen geplaatst. "Het gaat om drie panelen (Lon den) die samen een verhaal ver tellen of een paneel (Italië)Wat je ziet is een gelukkig weerzien op het vliegveld van mensen die elkaar een tijdje hebben moeten missen. Ze vieren dat prettige moment met een glas Heineken bier", vertelt Rien Weststrate (Advertising Ma nager (A'Wet). Hij legt uit dat de nieuwe vlieg veld-reclame een uitvloeisel is van het Plato-project, anders gezegd het streven naar één identiteit van het Heineken- merk. Dit betekent ondermeer dat overal ter wereld wordt be nadrukt dat Heineken een pre mium bier is. Verder is gekozen voor groen als dé kleur van het Heineken-merk. Die aspecten zijn vanzelfsprekend terug te vinden in de nieuwe reclame uitingen op internationale luchthavens. Zoals het er bij het ter perse gaan van deze Vers van 't Vat naar uitziet, zullen de nieuwe reclameborden op veel meer vliegvelden worden geplaatst. Er zijn plannen om nog dit jaar ook borden te installeren op de luchthavens van Sydney, New York, Atlanta, Miami, Frank furt, Düsseldorf, Hongkong, Athene, Bangkok, Londen-Gat- wick en Madrid. Den Bosch De bouw van het nieuwe Exportmagazijn op het terrein van de Heineken brou werij in Den Bosch vordert ge staag. Donderdag 4 april werd kort stilgestaan bij het berei ken van het hoogste punt. Daarbij hees directeur Export Frans van der Minne de Neder landse vlag. Om nog beter en efficiënter te kunnen reageren op de vraag van de exportmarkten, is uit breiding noodzakelijk. De nieu we loods heeft een oppervlakte van 8000 vierkante meter. Er kunnen pakweg 7000 pallets vol met dozen blikjes of flesjes bier klaar voor verzending wor den opgeslagen. Het gebouw wordt voorzien van twaalf laad- perrons voor vrachtwagens. Naar verwachting wordt het nieuwe Exportmagazijn in de zomer van dit jaar in gebruik ge nomen. Directeur Export Van der Minne hijst de Nederlandse vlag naar het hoogste punt van het in aanbouw zijnde Exportmagazijn

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 4