Nieuw glas Wieckse Witte Nieuwe 7Up commercial Maastricht Wieckse Witte heeft een nieuw glas: 't Pileer ke. Vanaf 1 april zal het worden uitgeleverd aan de handel en de horeca. Het glas heeft wel iets van een pilaar. Rank, statig en toch stevig. "Een ech pileerke" (een echt pilaartje) riep een 'Mestreechtenaer' toen hij het glas zag bij stadsbrouwerij De Ridder, waar Wieckse Witte wordt gebrouwen. De brou wers trokken even hun wenk brauwen op, maar knikten toen instemmend, 't Pileerke is een treffende naam voor het nieu we glas. 't Pileerke wordt gemaakt in België. Het vervangt het huidi ge Wieckse Witte-glas, dat te veel lijkc op andere witbiergla zen. Junior product-manager Theo Lek: "We wilden een ge heel nieuw glas maar wel met dezelfde karakteristieken als de gangbare witbierglazen. Denk daarbij aan potachtige glazen, zwaar en dik. De bovenkant van 't Pileerke is dunner, omdat dat prettiger drinkt. De voet is daarentegen extra zwaar, zodat het glas eenzelfde gewicht heeft als zijn voorganger. Ken merkend voor witbierglazen zijn de dikke 'glaswanden' aan weerszijden van het bier. fe ziet ze duidelijk als je door een vers getapt glas heenkijkt. Door de ribbeling boven de voet van 't Pileerke wordt een zelfde effect verkregen." 't Pileerke is vanaf medio april verkrijgbaar in de PUM's. Bunnik - Misschien heeft u hem al op de buis gezien: de nieuwe commercial van 7Up. Wederom met de beroemde stripfiguur Fido Dido in de hoofdrol. Dit keer komt de ge tekende held in een museum terecht, waar hij een schilderij van vier heren uit vervlogen tij den bekijkt. Intussen drinkt hij uit een flesje 7Up. De geolie- verfde mannen zien dit, maken Beelden uit de commercial zich los van hun achtergrond en onderzoeken Fido en zijn 7Up. Ze proberen een slokje, vinden het duidelijk lekker, maar worden gestoord door de bewaker die op het lawaai van Fido en zijn gasten afkomt. Snel nemen ze hun plaats weer op het schilderij in, waarna Fido nog net op tijd de 7Up van de 'getekende' tafel weghaalt. Het stripfiguurtje verdwijnt met de woorden 'It's cool to be clear, 7Up'. UITZENDSCHEMA 'MUSEUM' Vr. 26/3, TV2, 19:38 uur Vr. 26/3, RTL4, 18:45 uur Zat. 27/3, TV1, 17:42 uur Zat. 27/3, TV1, 20:20 uur Zat. 27/3, TV1, 22:19 uur Zat. 27/3, TV2, 17:16 uur Zat. 27/3, TV2, 20:05 uur Zat. 27/3, TV2, 21:50 uur Zat. 27/3, TV3, 20:13 uur Ma. 29/3, TV3, 18:44 uur Di. 30/3, TV2, 18:15 uur Di. 30/3, RTL4, 22:50 uur

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 25