Win 'Dracula t-shirt' van Pepsi Cola Eerste thema- contactbiertje Den Bosch Bunnik Sinds 11 febmari is hij in de bioscoop: de nieuwste draculafilm. Van dit thema zijn inmiddels al meer dan 155 films gemaakt, maar van Fran cis Ford Coppola wordt gezegd dat hij de beste verfilming heeft gemaakt van Bram Stokers 'vampier uit Transsylvanië' (1897). Reden voor Pepsi Cola om afgelopen maand een actie rond deze bloedstollende film te houden. Speciaal voor de lief hebbers van het dracula-genre bood Pepsi bij aankoop van twee flessen Pepsi (Light, Re gular of Cafeïnevrij) een origi nele filmposter van Graaf Dra cula aan. Deze actie was een groot succes. Daarnaast ver lootte Pepsi nog enkele t-shirts van de bekende vampier. Tien van deze t-shirts zijn ach tergehouden voor Vers van 't Vat-lezers. Maar die krijgt u niet zomaar. Wat moet u doen? Geef antwoord op de volgende vraag: Wie schreef het boek over Graaf Dracula! Schrijf het juiste antwoord op een briefkaart, of op een kaart die daar qua vorm op lijkt. Ver meld hierbij 'actie Dracula', uw naam, huisadres, personeels- nummer, uw telefoonnummer en de vestiging waar u werkt. Let op: Kaarten zonder deze ge gevens worden niet behandeld. Stuur uw oplossing vóór 17 april naar Redactie Vers van 't Vat, Postbus 530, 2380 BD in Zoeterwoude of via de interne I 13 postverzending naar kamer 2.335. Uit de goede antwoorden worden tien winnaars getrok ken. Zij krijgen automatisch bericht. Over de uitslag is ver der geen correspondentie mo gelijk. Den Bosch Ook de Bossche vestiging is gestart met thema- contactbiertjes. Donderdag 4 maart werd de eerste georgani seerd. De Cambrinuskelder stond in het teken van het Ver re Oosten. Het idee hiervoor was afkomstig van Export-di recteur Van der Minne, die het evenement bijwoonde en een korte toespraak hield. Van der Minne was in Den Bosch van wege het bereiken van het hoogste punt van de nieuwe ex- portloods. "Export betekent niet alleen het verkopen van bier. Het gaat ook om het ma ken van bier voor het buiten land. Dat gebeurt voor een groot gedeelte in Den Bosch. De zaal hier heeft een Oosterse De bezoekers konden genieten van Oosterse gerechten aankleding gekregen, omdat het Verre Oosten de regio is waar wij in 1992 de snelste vo lumegroei hebben gerealiseerd. De daar geïntroduceerde 64 centiliter fles die hier op de ta feltjes staat, heeft zeker bijge dragen aan dit succes", aldus Van der Minne. Hij legde uit dat het voor de af deling Export niet eenvoudig is om altijd zuiver te plannen wat betreft de benodigde hoeveel heden produkten. "Als het uit eindelijk wat meer blijkt te zijn dan begroot, geeft dat in de pro- duktie-afdelingen wat proble men. Maar aan de andere kant is het ook weer zo dat er voor die extra hoeveelheid wordt be taald door de klant. De extra moeite levert Heineken dus wèl wat op." De woorden van de Export-directeur werden ge volgd door een stevig applaus. Het personeel van de Cambrinuskelder was voor de A. gelegenheid gestoken in Oosterse gewaden, speciaal gemaakt door de vrouw van organisator fan Bertrums (eerste tapper/kelner Den Bosch)

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 13