al snel een kwart van de alco holvrij markt veroverde. En als klap op de vuurpijl de intro ductie van Heineken Tarwebok. De consument vond het aange naam anders. Tarwebok was niet aan te slepen. Het werd marktleider en alle bokbieren werden in het succes meege zogen. Er werd tweemaal zoveel bokbier verkocht als in 1991. Mensen De diverse sprekers stonden ook stil bij het energieconve nant dat in 1992 is getekend met het Ministerie van Econo mische Zaken. "Wij spraken af dat we in het jaar 2000 20% minder energie zullen ge bruiken dan nu. Die afspraak zullen we waarmaken. Maar we blijven eraan werken om nog minder energie te gebrui ken", aldus algemeen directeur Strobos van Heineken Neder land. Als voorbeeld noemde hij de betere procesbeheersing door geïntegreerde besturings systemen. "Dat soort zaken is niet alleen een kwestie van techniek. Die is wel belangrijk, maar elk project staat of valt met de mensen die het moeten uitvoeren en die ermee moeten werken. Ze moeten allemaal samen werken. Want Mensen maken Heineken. Iedereen weet binnen zijn werkgebied van het hele proces af en kan binnen zijn team met een grote mate van zelfstandigheid werken. De kwaliteit van onze onderneming, van onze bieren en de prestaties in de markt zijn allemaal afhankelijk van de inzet van mensen. Samen maken wij Heineken." Zoeterwoude Den Bosch

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 1993 | | pagina 5